• taloola

MA och gravid???

Hej
    Jag är/skulle ha varit i vecka 8+5 vet inte nu för jag har haft blödningar i 6 dagar men inte kännt någon "klump" som kommit ut. men nu gäller inte min fråga det.

Jag satt och pratade med mamma och undrade om man kan få MA men tror att det är ett MF så man försöker bli garvid igen nu till frågan:

Kan man bli gravid när det "gamla" döda fostret inte har kommit ut??

• Svar på tråden MA och gravid???
  • Mosing

Jag har väldigt svårt att tro att det skulle gå... Graviditetshormonerna måste försvinna för att ägglossningen ska sätta igång. Kroppen är finurlig, så jag tror inte du behöver oroa dig för att du ska bli "dubbelgravid".

• taloola

jag är inte orolig att det ska hända. mamma och jag satt och pratade om en tant som vi lästa om i tidningen hon var ca 70 år och hon fick ont i magen och åkte till läkaren då hittade dom ett dött foster som var inkapslat så det hade legat där ett tag och då började vi diskutera om man kunde ha ett dött foster i magen och sedan bli gravid igen utan att märka något... men nu tror inte jag att hon var gravid när hon hade fostret kvar för hon var ju ganska gammal...=)

• taloola

det är inget man själv skulle vilja vara med om. men man blir brydd över att hon inte märkte av det tidigare. det brukar kännas av tidigare men tydligen inget som hon märkt av. det får en att tänka lite.

• Apelsinen

Det var en kinesisk utan ssk bra sjukvård tillgänglig... det är nog svårt för ett ägg att implantera om ett ligger kvar... plus precis; kroppen kan uppfattat det som en pågående graviditet tills det avbryts.

Svar på tråden MA och gravid???