Fan va svårt det är
Hej! Jag har haft bonusbarn i 7 år. 2 är syskon, en pojk på 17 och en flicka på 14 och en pojk med annan mamma som är 10 år. Och jag har en egen dotter på 14 år.
Det har fungerat bra alla år fram tills nu. Pojkarna är inga problem men tjejen på 14 är ett STORT problem.
Jag har under året varit rättvis, har hästintresse (vi har eget stall) som tjejerna också fått. Dom har egna ponnyer, jag har kört dom till träningar, tävlingar, tjatat på min man att köpa häst till hans dotter. Varit som en "mamma" fast hon har en mamma.
Men när hon kom in i tonåren förvandlades hon till en tyken, egoncentrerad ljugande skitunge rent ut sagt! typ som många andra tonåringar ;).
Grejen med henne är att hennes pappa, min man fattar INGENTING! ska förövrigt tillägga att hon bara bor hos oss nu, antagligen för att hon inte kan lura hennes egen mamma som är ganska hård men hon kan lura sin pappa men inte mig. Hittade hennes dagbok för ett tag sedan och läste.. ja jag läste för jag anade att det inte stod rätt till med henne vilket jag försökt förklara för min man.
Det var inte rolig läsning, allt från att hon skär sig, snattar, röker, dricker och vill ta livet av sig. :(
Visade boken för min man, vidtogs några åtgärder? Nä, han nämnde inte ens dagboken!
Inte förrens flera månader senare tog han henne till Bup, men han försöker hela tiden låtsasa som allting är bra och vill inte att jag ska lägga mig i. Hon förstör vårat liv, 90% av våra bråk handlar om henne, jag försöker säga till min man att han inte ska släppa i väg henne till Göteborg eller stan (vi bor på landet) att han ska hålla koll på henne men han blir bara arg på mig. :( Han vill sopa allt under mattan. Så idag försöker jag inte lägga mig i, allt jag gjort är att bry mig men idag gör jag nästan inte det (försöker iallafall) hittade ett ciggpaket i hennes väska och visade till min man, men förövrigt går jag och hon omkring som vi nästan inte ser varandra(jag och hon): Detta för jag brydde mig. Tyvärr börjar mina varma känslor till henne bli kalla....
Vad gör man?