• plupp06

Akupunktur

Funderar om akupunktur kan vara bra i innan och efter återföringen? Har läst någon halvt oventenskaplig studie att det kan öka blodcirkulationen i livmodern vilket ska vara positivt. Eller det kanske bra är att kasta pengarna i sjön...

• Svar på tråden Akupunktur
  • plupp06

Ingen som har positiva/negativa efrarenheten av akupuntur vid återföring?

Har iaf bokat en tid nu, får se vad akupunktören säger om det hela.

• Vallmo75

Jag tror absolut att det ger effekt! Bra att du har bokat och lycka till!

• Jag är Sma

Jag kan absolut inte säga något om huruvida akupunktur har någon vetenskaplig bevisad effekt eller inte - har inte sett någon studie som visar att det skulle kunna vara så. Men själv har jag gjort fyra försök med ÄD, vid det fjärde fick jag även akupunktur. En behandling innan och en efter ägget sattes in. Jag blev vid det försöket gravid och fick en dotter som nu är ett år. Jag funderar nu på att göra ett försök för att få ännu ett barn och kommer även då att testa akupunktur. Det kostar inte särskilt mycket och kan inte vara skadligt, värt att försöka tycker jag själv då resultatet blev så bra förra gången för mig. Lycka till!

• plupp06

Har varit på behandling nu. Blev otroligt avslappnad i kroppen efteråt, skön känsla! Jag frågade om återföringsdagen och akupunkören vill ge behandling innan insättning.

Sma: Gick du på behandling under själva ruvningen?

• Jag är Sma
    plupp06 skrev 2009-09-18 12:02:14 följande:
    Har varit på behandling nu. Blev otroligt avslappnad i kroppen efteråt, skön känsla! Jag frågade om återföringsdagen och akupunkören vill ge behandling innan insättning. Sma: Gick du på behandling under själva ruvningen?
    Ja, jag gick på en behandling innan insättning och en behandling under ruvningen. Jag fick även naturläkemedel av akupunktören.
  • Thatcher

Hej!

Jag har gått hos Sophie Lagerkrantz i Stockholm som dock glömde en nål kvar i magen sist jag var där. Undrar om någon har någon annan att rekommendera i Sthlm och i Åbo, där vi ska göra IVF med äggdonation? Vill göra en behandling straxt innan.

• isisisis

Om det ger bättre genomströmning i livmoder/moderkaka är det ju jättebra.
    Bra för ägget att fästa på så sätt.
    Samma effekt ger ASA dvs mediciner som är blodförtunnande.Trombyl och Fragmin tex

Svar på tråden Akupunktur