Jag har två söner, den ena född i v 30+6 och är idag 3 år. Honom isolerade vi oss med i ca 3 mån, men då var det sommar, Den andre föddes i v 26+2 och är idag 16 månader, med honom försökte vi isolera oss så mkt som det går med ett dagisbarn hemma :) Han var jättemkt förkyld under sitt första år och läkarna tyckte inte det verkade som att hans imunförsvar va så bra, men så kom sommaren och storebror fick vara hemma på semestern i 7 veckor från dagis och därmed fick lillebrors förkylning läka ut ordentligt (han hade vart förkyld i 6 månaders tid på raken då) Nu har han börjat på dagis och gått där i 4 veckor, alla hans dagiskompisar har vart sjuka eller är snoriga, han är sist ut och är inte ens snorig!
Båda mina killar har bra imunförsvar trots sin tidaga start i livet och stora sonen var endast hemma och va sjuk 2 gånger på hela föra året så bara för att de är prematurer måste de inte ha lättare för att bli sjuka!
Men skulle jag vara du i dessa influensa tider hade jag nog isolerat mig med sunt förnuft! Det som måste göras måste man helt enkelt göra men man kan ju i möjligaste mån försöka turas om med barnets pappa och på så sett slipper den lilla utsättas för onödiga risker!
Lycka till!