• Anonym ((clomidan))

Ang. Clomid

Ni som äter Clomid (eller pergotime som det heter på svenska)
    Hur många mg äter ni?
    När börjar ni äta tabletten, när slutar ni?
    hur har ni mått??

Är så nervös inför detta...

• Svar på tråden Ang. Clomid
  • Anonym ((clomidan))

Puffar på tråden lite..
    INGEN??

• mirakel2010

Jag har ätit pergotime vid tre tillfällen, minsta dosen 50 mg från CD 5-9 har jag för mig.
    Mådde ganska bra måste jag säga. Men det är jobbigt när man väl kommit in i denna "karusell" med barnaskapande

• Anonym ((clomidan))
    mirakel2010 skrev 2009-09-11 11:09:39 följande:
    Jag har ätit pergotime vid tre tillfällen, minsta dosen 50 mg från CD 5-9 har jag för mig.Mådde ganska bra måste jag säga. Men det är jobbigt när man väl kommit in i denna "karusell" med barnaskapande
    Kommer också att börja med 50mg, lägsta dosen.
    CD 5-9?? Vad menar du med det? *pucko mig*
  • mirakel2010

CD betyder cykeldag, och dag ett är ju din första mensdag
    Det är inte lätt med alla förkortningar. Hoppas det går bra för dig. Det är många som blir gravida med hjälp av clomid preparat! Jag ha rför mig att det ska finnas en fantastiskt grupp med tjejer som håller till här på FL som kallar sig pergopinglorna. Sök på det i forumet så kommer du få en fantastiskt stöttning! Lycka till!

• Anonym ((clomidan))
    mirakel2010 skrev 2009-09-11 11:14:33 följande:
    CD betyder cykeldag, och dag ett är ju din första mensdag Det är inte lätt med alla förkortningar. Hoppas det går bra för dig. Det är många som blir gravida med hjälp av clomid preparat! Jag ha rför mig att det ska finnas en fantastiskt grupp med tjejer som håller till här på FL som kallar sig pergopinglorna. Sök på det i forumet så kommer du få en fantastiskt stöttning! Lycka till!
    tack så jätte mycket!!!

Men hur länge äter du tabletterna?
    från dag 5-9 efter mens till??
    Till nästa gång du får mens??
    Måste man äta tebletter hela tiden nu alltså.
  • mirakel2010

Jag åt dom en gång i månaden under dag 5 till 9, sen går man på vaginalt ultraljud för att se att det växer några ägg. Sen får man vanligtvis ägglossning, och så ska man ha samlag ungefär varannan dag under en veckas tid. (under ägglossningen)
    uppehåll en månad, och sen provade vi igen, och samma procudur en gång till.
    Så sammalagt 3 gånger under ett halvår åt jag dom tabletterna. Tyvärr funkade dom inte för mig

• Anonym ((clomidan))
    mirakel2010 skrev 2009-09-11 12:54:59 följande:
    Jag åt dom en gång i månaden under dag 5 till 9, sen går man på vaginalt ultraljud för att se att det växer några ägg. Sen får man vanligtvis ägglossning, och så ska man ha samlag ungefär varannan dag under en veckas tid. (under ägglossningen)uppehåll en månad, och sen provade vi igen, och samma procudur en gång till.Så sammalagt 3 gånger under ett halvår åt jag dom tabletterna. Tyvärr funkade dom inte för mig
    varför uppehåll en månad?
    Varför inte sex varje dag?
    jag vet konstiga frågor...men är det av någon särkild anledning?
  • Pimpinellan

Anonym ((clomidan)) skrev 2009-09-11 13:05:46 följande:

varför uppehåll en månad?Varför inte sex varje dag?jag vet konstiga frågor...men är det av någon särkild anledning?
    Effekten av pergo sitter i även månaden efter så därav att man bör göra uppehåll. Mer en 6 kurer bör man inte heller äta för då anses det som att det inte hjälper. Sex varje dag behövs inte för att bli gravid och dessutom får mannen fler spermier ifall man har sex bara varannan/var tredje dag. Det tar tre dar nämligen att få upp antalet spermier igen efter utlösning.
    Lycka till!
  • Anonym ((clomidan))
    sPimpinellan skrev 2009-09-11 13:42:33 följande:
    Anonym ((clomidan)) skrev 2009-09-11 13:05:46 följande: Effekten av pergo sitter i även månaden efter så därav att man bör göra uppehåll. Mer en 6 kurer bör man inte heller äta för då anses det som att det inte hjälper. Sex varje dag behövs inte för att bli gravid och dessutom får mannen fler spermier ifall man har sex bara varannan/var tredje dag. Det tar tre dar nämligen att få upp antalet spermier igen efter utlösning.Lycka till!
    Tack för all info, tack!
    Ja då kanske man ska göra uppehåll i en månad då...men det där får man nog veta när jag hämtar tabletterna.
    men det känns skönt att inte stå där som ett fån och inte fatta någonting...
    Tack för all hjälp.
  • Anonym (Hoppas)

Har just plussat efter fjärde omgången serpafar. Nu senast dag 3 till 7. Har tre fantastiska barn och tre ma sedan innan.

Svar på tråden Ang. Clomid