• Caribe

Ma - Cytotec - Mens?

Hejsan

Jag fick Ma konstaterat i vecka 13, fostret dog slutet vecka 9

Jag satte igång missfallet hemma med cytotec behandling - det har varit fruktansvärt jobbigt med störtblödningar i 2 veckor, drabbades av både infektion och anemi och har haft mkt ont!

Nu har det gått 4 veckor sedan jag tog cytotec och jag småblöder fortfarande.
    Nu till min fråga, när slutar man småblöda och när kan man förvänta sig att mensen sätter igång igen?

• Svar på tråden Ma - Cytotec - Mens?
  • Pimpinellan

Beklagar verkligen ditt MA! Vet ju själv hur jävligt det känns. Jag blödde 2,5 vecka och mensen kom 6 veckor efter första blödningsdagen. Fyra veckor verkar länge,har de kollat så allt verkligen är ute? ÄL brukar utebli efter sena MA så mensen kan dröja länge p.g.a det.

• Caribe

Pimpinellan - tack för svar - jo jag har sprungit hos läkaren ett antal ggr och allt skall vara ute, hade stopp i cervix ett tag, men det lossnade till slut och ledde till störtblödningar i 3 dgr..... Min gyn sa att det var normalt att blöda upp till 4 veckor. Det har ju nästan slutat helt nu, men om det inte stoppat helt till måndag skall jag ringa gyn igen!

Då hoppas jag att min mens kanske kan komma inom 2 veckor då

Är ivrig att få igång kroppen igen, då jag skall göra FET på mens nr 2 längtar så att få försöka bli gravid igen nu när jag vet att det går.

• Sokkerkakan

Nu blir jag nästan orolig för att jag INTE blöder så mkt som ni beskriver.. genomgick en behandling med cytotec igår och hade en fruktansvärt jobbig och smärtsam dag.. blödde mycket och skrek av smärta.. efter tredje dosen cytotec kom den tomma fostersäcken ut (skulle gå in i v14 imorrn, men enl. vul fanns där bara en tom fostersäck som inte utvecklats sen vecka 6) och efter det har jag knappt blött alls, bara litegrann.. men det kanske har att göra med att jag inte blöder så mkt vid vanlig mens heller?

• Caribe

Sokkerkakan - i mitt fall tror jag mina jobbiga blödningar har berott på att jag har myom (muskelknutor) på utsidan av livmodern som gjort att livmodern inte kan dra ihop sig som den ska. Sen hänger det säkert samman med "när" fostret dog dvs hur mkt som skall ut... vårt foster dog ju i slutet av vecka 9 och vi kunde fortfarande se den lille därinne när Ma konstaterades, då är det säkert mer som måste blöda ut!

Om ditt foster inte utvecklats sen vecka 6 och kanske mer eller mindre tillbaka bildats så blir det säkert inte lika kraftig blödning?

Jag var från början gravid med två stycken embryon, men det ena avstannade i vecka 6, kom en sparsam blödning och sen absorberade kroppen upp det!

Tycker ändå du skall gå på en återkontroll så du vet att allt är som det ska!
    Kram till dig mitt i sorgen {#lang_emotions_heart}

• Sokkerkakan

Caribe: Kram till dig med!! Jag ska på efterkontroll om två veckor.. känns som lång tid.. och det känns som ännu längre tid att man ska behöva vänta två menscyklar innan man kan börja försöka igen.

Lycka till, hoppas du slutar blöda snart och att du plussar snart igen!

• Pimpinellan

Vi fick inga order om attt inte försöka på en gång igen. Nu har man i.o.f.s sällan äl direkt efter MA så det blev ju en mens mellan,men vi körde på direkt. Oddsen att man ska bli gravid direkt när man redan har svårt är ju otroligt låga.

• Sokkerkakan
    Pimpinellan skrev 2009-09-14 15:47:30 följande:
    Vi fick inga order om attt inte försöka på en gång igen. Nu har man i.o.f.s sällan äl direkt efter MA så det blev ju en mens mellan,men vi körde på direkt. Oddsen att man ska bli gravid direkt när man redan har svårt är ju otroligt låga.
    Ok..jag vill ju börja försöka så fort vi kan! Beklagar verkligen att ni har svårt att bli gravida.. för oss har det inte direkt varit svårt, men man oroar sig ju att det är nåt fel på en själv när nåt sånt här händer..

Vi har fått olika budskap..läkaren på gynakuten sa att de rekommenderar att man väntar två cykler, men vår egen barnmorska sa att enligt hennes erfarenhet kan man sätta igång direkt igen.. att kroppen skriker efter att få bli gravid igen efter ett missfall och att många kvinnor blir det utan att ens hinna få en vanlig mens.. men vi vågar inte hoppas på det.
  • sirap98

Jag har som er andra fått MA å har idag genomgått cytotec-beh. Hoppas oxå mensen ska komma igång så fort som möjligt. Vi har fått direktiv att vänta en mens innan vi försöker igen.

Lider med er andra!

• Caribe

Sirap beklagar din förlust, varm kram till dig!

Jag har oxå fått direktiv att vänta en mens innan vi sätter igång igen! Men undrar just när den skall kunna komma, små blöder fortfarande från Ma:t, är på 34 blödar dagen nu... skall till gyn imorgon för att finna ut vad som händer?

• sirap98

Tack Caribe, det e tungt som du ju säkert också känner men bara att ta nya tag IGEN!

Lycka till sen!

Svar på tråden Ma - Cytotec - Mens?