Kommer era prematurbarn få vaccinationen mot svininfluensan?
Min son kommer att få den. För han var på gränsen att räknas till riskbarn. Jag är då glad för det. Annars hade jag isolerat mig.
Min son kommer att få den. För han var på gränsen att räknas till riskbarn. Jag är då glad för det. Annars hade jag isolerat mig.
Ja, vår son är född i v 28 och vägde 1000 gram när han föddes för tre år sedan och han ska få det. Han har förkylningsastma också så han är i riskzonen.
Ja, det är det. i alla fall enligt vår barnläkare. Fast å andra sidan räcker det med att han höll på att dö i influensa A vid 1,5 års ålder pga prematuren och han får influensaspruta varje år upp till 5 års ålder så han är ju ändå i riskgruppen därför....
Har ni kontaktat er läkare eller vice versa?
Min son är nämligen också prematur, född v 27+1 vägde 940 gram och är nu 14 mån korr (17 mån faktisk ålder) och jag har inte fått någon kallelse eller så... har också förstått att bara "riskgrupper" får vaccin som är mellan 6 mån och 3 år. Kanske borde jag ringa neo? Min son fick synagis förra vintern... Han har förkylningsastma också.
Vår tjej är född i v.24+0 den 3/1 i år. Hon tillhör riskgrupp och kommer få vaccin enligt hennes neoläkare.