• maadicken

tvätta IKEAS EKTORP sofföverdrag. 40 eller 60 grader?

krymper det nåt? svårt att få på tillbaka igen?

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden tvätta IKEAS EKTORP sofföverdrag. 40 eller 60 grader?
  • kokulan

Jag har tvättat mitt i 60. Inte svår att få tillbaka. Har en beige.

• FOA

Skulle nog test pa 40 forst. Det star pa deras websida hur overdragen ska tvattas. I varsta fall kan man ju alltid kopa ett nytt...

• maadicken

såg att det stod 60 grader innuti överdraget nu när jag tog av det. bra att veta att det inte krymper

köpa nytt är inte ett alternativ då dom inte är särskilt billiga...

• maadicken

vad händer om man stryker lite på det tro...? det blev ju sååå skrynkligt och fult  
    alltså inte på det som ska sitta på kuddarna, utan det som sitter på själva soffan.

• kokulan

Går jättebra att stryka, det är ju bomull för sjutton. Däremot ska du undvika att stryka på tyget som är under kuddarna så att säga, det som är "håligt" för det tål inte värme och märkningen "stryk ej" menar just det tyget och inte själva sofföverdragstyget som syns.

Oj vad knasigt det blev att förklara men du fattar nog...?

• maadicken
    kokulan skrev 2009-09-09 13:30:51 följande:
    Går jättebra att stryka, det är ju bomull för sjutton. Däremot ska du undvika att stryka på tyget som är under kuddarna så att säga, det som är "håligt" för det tål inte värme och märkningen "stryk ej" menar just det tyget och inte själva sofföverdragstyget som syns.Oj vad knasigt det blev att förklara men du fattar nog...?
    åh tack för ditt svar! jag förstår precis hur du menar
    då blir det lite strykning av det som "hänger ner" sen. hur nu det ska gå till? har en stor hörnsoffa...
  • kokulan

Hörnsoffa har jag med, det var lite klurigt med det gick. :D

Svar på tråden tvätta IKEAS EKTORP sofföverdrag. 40 eller 60 grader?