Stoppade värkar imorse. Vecka 34(33+2)
Hejsan.
Behöver lite fakta elr vad man ska kalla det.
Jag fick enorma "mensvärkar" igår efter sex. Vi hade inte haft sex på flera veckor och skulle pröva. Det var inge bra. Enorma sammandragningar som gjorde så attans ont. Efter 3 timmar i sängen och prövat bad och alvedon mm, så ringde vi in. Vi fick komma in för kontroll, och vi blev kvar. Dom kollade mig med ctg och det var täta och ganska höga sammandragningar. Då blev det fart. In och kände på livmodertappen. Den var mjuk och ett finger gick in.
Fick en bricanylspruta i låret och dom väntade en stund. Det vägrade att gå ner, så då kom dom med en spruta kortioson till lungorna och ett dropp till mig. Innan dom satte in bricanyldropp så sprutade dom in kortison i droppet och sen en spruta i skinkan. Fick en till 12 timmar efter första.
Vi kom in 24.00 igår och vi kom hem för 2 timmar sen ungefär. Dom lyckades stoppa värkarna imorse, och bebisen är vild och glad. Men har dessvärre mkt sammandragningar nu. Men än gör dom inte ont iaf. Låg med dropp hela natten till vid 9 imorse. Så vi får se. Är ordinerad vila, inge sex och packa bbväska.
Men vad innebär det för bebisen att födas i vecka 33? Hur länge får man ligga på sjukhus ungefär? Berätta ni som har erfarenhet. Jag är så orolig!
Dom sa att bebisen kan komma från idag och alla tider framåt. Så det var bara at vara berädd.