• Jenni80

Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 3

{#lang_emotions_flower}Äntligen har vi lyckats med det vi trodde var ouppnåeligt, vi har blivit gravida, det kar kostat blod svett och tårar för oss alla men nu ä vi här och kan dela med oss av vår glädje, oro, tankar och funderingar kring vår ivf och graviditet{#lang_emotions_flower}

...och såklart har vi alla tagit oss igenom detta med lite hjälp från Öresundskliniken....

Välkomna{#lang_emotions_gravid}

• Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 3
  • lindylou

nennen-oh va roligt med ul, sicka småttingar hihi.
    Min har nog växt till sig litta nu, håller jag tummen på iallafall. Sparkade imorse mot rebenet så det ömmade hela dagen och jag va på vattenjympa så kunde inte riktigt göra alla övningar ordentligt men annars gick det bra.
    Vi övar profylax nu och hoppas verkligen att jag får nytta av den.
    När du säger slemproppen är det som när man hade ägglossnings sekret?????

Jag tycker natten är jobbig nu, på dagen tynger det men på natten tycker jag det gör mer ont, ingen fara jag vet men det är jobbigt och besvärligt och jag sover såå dåligt, är uppe typ 5gånger på toa och ca kl 4 är jag pigg som en lärka men får tvinga mig att somna om, inte tröttare på dagen heller bara sliten. Snacka om att jag kommer få svarta bamse påsar under ögonen snart :s

• Jenni80
    lindylou skrev 2009-09-08 16:45:44 följande:
    nennen-oh va roligt med ul, sicka småttingar hihi.Min har nog växt till sig litta nu, håller jag tummen på iallafall. Sparkade imorse mot rebenet så det ömmade hela dagen och jag va på vattenjympa så kunde inte riktigt göra alla övningar ordentligt men annars gick det bra.Vi övar profylax nu och hoppas verkligen att jag får nytta av den.När du säger slemproppen är det som när man hade ägglossnings sekret?????Jag tycker natten är jobbig nu, på dagen tynger det men på natten tycker jag det gör mer ont, ingen fara jag vet men det är jobbigt och besvärligt och jag sover såå dåligt, är uppe typ 5gånger på toa och ca kl 4 är jag pigg som en lärka men får tvinga mig att somna om, inte tröttare på dagen heller bara sliten. Snacka om att jag kommer få svarta bamse påsar under ögonen snart :s
    Slemproppen kan ju vara blodblandat..men den är ju oftast genomskinlig...men ja..lite tjockare konsistens på slemmet vid slempropp..tro jag.Det trycker ner som f-n på mig med, men jag har ju en stor tyngd redan nu...Nätterna är samma för mig som för dig.

Trött på att vara gravid nu faktiskt..vill ha dem hos mig!!!!

snart är det dax gumman, eller hur?
    Ska oxå öva lite profylax, har en dvd hemma.Får se om den är bra.
  • lindylou

jaaa snart är det dax, wiiii. Pirrar i hela kroppen när jag tänker på det.
    Jag vet att man inte ska tänka att man får tidigare men tänk om!! hihihi.
    Ja jag ska också gräva fram min dvd igen och öva med killen, låta honom knipa mig i benet så det gör ont :)

Ja det känns verkligen som att det räcker nu med att vara gravid :) Har faktiskt varit ok hitills så ska inte klaga, man har ju haft sina dagar och stunder men kommer titta tillbaka på dem med ett leende :) och säga att det var det värt.....

• hinderbana

Hej tråden! Skönt att ni mår bra alla. Jojo måste nog ha en bebbe nu, tror ni inte det? Du kanske blir nästa Nennen!!

Fick provsvar idag ohc det var BRAAAAA! Ingen gbs varken i vagina eller urin. Jag måste ha en otroligt lättbehandlad stam. Började gråta när jag fick se pappret med resultatet. Min bm var supergullig idag ohc jag får lämna odlingar en gång i veckan om jag vill och ska gå dit ungefär varannan vecka på koll. De har förmodligen satt en hysterika-stämpel i min journal men det SKITER jag i!

Ska vara sjukskriven nu denna veckan och två till fullt ut, sen får vi se. Känner mig helt tom, ska försöka landa nu, vi får väl se hur det ser ut vid nästa odling men idag tänker jag i alla fall vara glaaaaad!!!

Hjärtljuden var mellan 130 - 140 idag när hon lyssnade, 150 sist. Har era varierat också? Magen hade vuxit som den skulle och jag fick en sammandragning när jag låg där så nu fick jag visat upp dem också.

Firade i eftermiddag med att shoppa lite kläder och en ny väska till mig, tyckte jag behövde det.

Kram från en otroligt lättad Skorpa

• hinderbana

Vi kollade på vagn i helgen, det blir nog BRIO Happy eller BRIO Combi. Har ni andra handlat? Har för mig att ni shoppat Nennen?

• lindylou

GRATTIS skorpan, måste verkligen kännas som en lättnad, bra de fortsätter kolla dig ändå bara.
    Vi har beställt både vagn och bilbarnstol- bugaboo cameleon och maxicosi som vi väntar oss att få början på oktober. Provade inte så mycket annat faktiskt innan vi beställde utan va rätt säkra på vår sak, speciellt med vagnen som ska va en super cityvagn och min killes syster är hel nöjd med sin.
    Brion är väl också rätt liten och smidig??

• Jenni80

Vad skönt Skorpan, tänkt så på dig.Nu är det lyckliga gravidteten som gäller eller?

Brio är ett bra märke.
    Jag jag har beställt vagn , babytravel tvillingvagn....

• hinderbana

Nennen: Jag tänker vara uberglad varenda dag nu!!

Tyckte de här Briomodellerna var fina, dessa hade dessutom ett lättmetall chassi som jag kan lyfta i och ur bil utan att bryta ryggen (är mer åt det klena hållet ), plus att den hade bra dämpning=mysigt gung att natta bebis med och var bra i pris. Bra stora hjul för promenader här på landet.... Det blir nog en mörkgrå, chassi och detaljer var grå/svart. Gillade handtaget också, kommer inte helt överens med de där som man liksom viker för att ställa höjden. Det var väldigt mysigt att gå där ohc kika.
    Lindy: skönt med ngn som har en redan så man vet vad man beställer.

• hinderbana

Vi ska hyra bilbarnstol från ngt försäkringsbolag, brorsan hyr från If och de är jättenöjda, de får byta upp sig i storlek vartefter för samma peng, typ hundra i månaden.

• Jenni80

Min vagn är INTE smidig.....{#lang_emotions_yell}

Svar på tråden Vi som blivit gravida via Öresundskliniken, del 3