Trend att skaffa barn?
Har det inte blivit lite av en trend att skaffa barn i ung ålder? Jag är själv ung förälder så ta inte illa upp, men det känns nästan lite som att det blivit något mode att skaffa barn som ung.
Vad tycker ni?
Har det inte blivit lite av en trend att skaffa barn i ung ålder? Jag är själv ung förälder så ta inte illa upp, men det känns nästan lite som att det blivit något mode att skaffa barn som ung.
Vad tycker ni?
Fast det kanske blir så när det är ont om jobb? att det känns meningslöst att plugga och satsa åt det hållet? Då bildar man familj istället, det ger en sorts trygghet?
Ja håller helt med. O verkar va någon trend oxå att skaffa tvåan direkt efter ettan. Så gör alla här i stan känns de som.
Jag vet inte, kan ju ha att göra med att folk inte har jobb och ser familjen som ett sätt att komma vidare i livet. Liksom att unga idag kanske tjänar mer pengar än förut?
Inte vet jag, det är bara mina tankar runt det hela :)
Sen är det faktiskt många som väntar länge idag också, vet flera som fått sin första i trettio och över det :)
Folk i alla åldrar har väl alltid fått barn?
Tror inte att folk som skaffar barn som unga ser det som en trend, det vore ju fruktansvärt. Såna människor kan köpa sig en liten vovve ist.