• Moflo

Whiteboardpenna på kylskåpet?

Som rubriken lyder, går det att skriva med en whiteboardpenna på kylskåpet?
    Tänkte göra ett veckoschema och tänkte att det vore behändigt att ha det direkt på kylskåpet. Är det nån som har testat?

• Svar på tråden Whiteboardpenna på kylskåpet?
  • Zaria

Tror det är dumt att chansa, ofta när man tittar på en whiteboardtavla så blir den väldigt sliten och det syns spår av färg efter ett tag även om man använder whiteboardrengörning på..jag hade nog inte riskerat det

• Moflo
    Zaria skrev 2009-09-07 12:00:08 följande:
    Tror det är dumt att chansa, ofta när man tittar på en whiteboardtavla så blir den väldigt sliten och det syns spår av färg efter ett tag även om man använder whiteboardrengörning på..jag hade nog inte riskerat det
    Hm, det kanske du har rätt i. Så långt har jag nog inte tänkt!
    Får nog kanske göra ett i datorn och sätta fast på kylskåpet istället.
  • DeHex

Jag testade det en gång, skulle vara gullig o skriva nåt fint till min sambo.

Men vet inte om de va pennan eller om min dörr på kylskåpet var lite kasst (typ repigt då), får de va inte så lätt o får bort sen (om man jämför med en vanlig WB.)

Det mesta gick bort, men man såg typ en skugga av det jag skrivit.
    Tog ett tag innan allt de va borta.

• Mornie Alantie

Det finns tunn vit plastfilm som man kan skriva på som kan fästas på ett plant underlag. Sätt en sån på kylen så är det bara att skala av när den blir för kladdig.

• DeHex

Mornie Alantie skrev 2009-09-07 12:03:06 följande:

Det finns tunn vit plastfilm som man kan skriva på som kan fästas på ett plant underlag. Sätt en sån på kylen så är det bara att skala av när den blir för kladdig.
    Vet du var man hittar den??
  • Moflo
    DeHex skrev 2009-09-07 12:01:40 följande:
    Jag testade det en gång, skulle vara gullig o skriva nåt fint till min sambo.Men vet inte om de va pennan eller om min dörr på kylskåpet var lite kasst (typ repigt då), får de va inte så lätt o får bort sen (om man jämför med en vanlig WB.)Det mesta gick bort, men man såg typ en skugga av det jag skrivit.Tog ett tag innan allt de va borta.
    Jag hade visserligen tänkt att bara skriva veckodagarna, göra stolpar ner och sen kan man sätta fast skrivna lappar med en magnet, men det känns ju dumt att förstöra kylskåpet för det.
  • Mornie Alantie
    DeHex skrev 2009-09-07 12:04:31 följande:
    Vet du var man hittar den??
    Kolla på nån kontorsbutik. Clas Ohlsson kanske kan ha också.
  • DeHex

Då kan du eg göra det med ex eltejp eller likande oxå, eller någon tejp som är lätt att dra av sen (är inte den bästa på alla tejp sorter som finns) så kan ni sätta lappar med magneter ändå

• DeHex

Mornie Alantie skrev 2009-09-07 12:06:02 följande:

Kolla på nån kontorsbutik. Clas Ohlsson kanske kan ha också.
    tack tack.
  • Stimorol81

Hade samma idé som du för några år sedan och anteckna saker på kylskåpet. Men som många andra skrivit här så blev kylskåpet alldeles fullt med repor. Så om man är rädd om sitt kylskåp så var det ingen bra idé...

• Hallonmun

magnetpapper finns på tex inkclub, där man kan skriva ut grunden på dator med, vet dock inte om det finns större än A4

• DeHex

Men från en sak til en helt annan (Förlåt TS att jag går OT nu)

men något som är bra är att tvätta av kylskåpet med sånt bilschampo som är färgat.

Vet förvisso inte om det finns kvar, men vi köpte bilschampo till vita bilar och då fick man ett vitt stift till för ex repor. de funkade jätte bra på vårt då gamla kylskåp. de blev jättefint igen

Såå, slut på OT....

Svar på tråden Whiteboardpenna på kylskåpet?