Missfall i v 18 pga av infektion - naagon mer? (laangt inlägg!)
Igaar föddes vaar son Mika kl 08:11 och dog vid födseln. Jag var i 18 v och hade sedan naagra dagar tillbaka haft ökade flytningar som var gula men anade inte att det var naagon allvarlig infektion. Detta var min 3:e graviditet och under de tvaa tidigare hade jag ocksaa faser när det kom ökade flytningar utan att jag hade naagra problem. I början av veckan hade jag även snuva och lätt feber (naagot som barnen dragit med sej fraan dagis) men son efter tvaa dagar till sängs gick över. I onsdags hade jag ont i magen och uppsökte sjukhuset där det konstaterades att livmoderhalsen endast var 1.6 cm men slemproppen dock fast och intakt. Jag lades genast in med strikt order om sängläge (som inte var svaart att följa!!) och antibiotikakur. Paa fredagen undersöktes jag igen och daa visade det sej att jag var helt öppen och att chancen att Mika skulle klara sej var väldigt liten - men en strimma hopp fanns att infektionen skulle lägga sej och att man senare kunde lägga en "slinga" om livmodertappen för att förhindra en för tidig födsel. Men paa eftermiddagen gick vattnet och daa visste jag att hoppet var ute. Väntade hela dagen och natten paa missfall som ej kom och paa lördagen sa chefsläkaren att han skulle ta ut Mika för att undvika vidare infektionsspridning hos mej. När det var över kom läkaren till mej och sa att det var en pojke och senare fick jag även och haalla om honom för att ta farväl. DET ÄR SAA FRUKTANSVÄRT NU och jag bara graater, och graater och graater... Jag fick lämna sjukhuset idag och fick med mej en mapp med bilder paa Mika och hans smaa, smaa fotavtryck - det är allt som jag har kvar efter honom... Han var saa liten och ändaa saa färdig och perfekt och mitt hjärta blöder som ett öppet saar... Jag har ju tvaa underbar underbar barn som haaller mej uppe (dom är 2 1/2 och 4 aar och vet naturligtvis inte mer än att mamma hade ont i magen och var paa sjukhus) men just nu är jag bara saa sorgsen och ledsen. Jag har kollat paa nätet nu och det verkar vara väldigt ovanligt att man faar missfall av infektioner och jag undrar om det finns naagon där ute som har varit med om samma saa här lite senare i graviditeten och maaste föda sitt barn... Om ja saa skulle jag vara saa tacksam för en kommentar/ett inlägg här...