• flygplan

hur mår ni andra som är i vecka 32??

...nu är jag helt öm i revbenen på vänster sida och öm mitt på magen och det är svårt att andas och jag får sura uppstötningar hela tiden och hjärtklappningar till och från och jag har ont i svanskotan och det strålar från underlivet ut i ljumskarna,jag får samandragningar hela tiden och jag tappar andan och mår illa när jag ligger på rygg, lutar mig bakåt och knyter skorna...dessutom är jag jätte sugen på hembakade bullar! vilket jag inte har...men jag är glad och det är underbart höstväder ute! och lilla bebis verkar må bra, han tar det mycket försiktigare med sina sparkar nu än för nån vecka sen, det är mera bök och put än sparkar...och snart, snart kommer vintern! Hur mår ni och era bebisar??

• Svar på tråden hur mår ni andra som är i vecka 32??
  • jungfu

Är också i v.32 och mår toppen!! Enda bieffekten av att va gravid just nu är att jag blir supertrött och kinkig på kvällarna... Så har jag foglossning i höfter och blygdben, men mest på kvällarna också. Så det är säkrast att undvika mig efter kl 21.00 på kvällen, ha ha ha

• tr3z

Trött!!! Trött-trött-trött och ont i bäckenbotten när jag sitter, går eller står. Och ligger, ibland. Men annars tycker jag inte att det är så farligt, det börjar bara bli väldigt jobbigt att ta upp saker från golvet och så mår jag illa av att ligga på rygg. Smällar man får ta Bebis verkar iaf må bra, och det är huvudsaken! Själv återhämtar man väl sig så småningom

• Amsterdam

Hej!

Jag är också i vecka 32 och mår toppen. Jag är extremt kissnödig, vilket gör att jag inte sover så långa stunder,men annars känner jag inte av graviditeten så mycket. Jag känner dock att de extra 14 kilona gör sitt när jag är ute och promenerar och att jag inte har samma smidighet som tidigare och att jag fått en eller annan bristning på magen. Sparkarna har också minskat, men jag känner att barnet rör sig. Jag är jämt sugen på choklad och framförallt center. Mmmm.... måste nog gå till affären.

• felicia6

Enda som är för mig är att jag är SÅÅÅÅ trött dygnet runt numera.. Och att jag har sån jävla foglossning att jag får använda kryckor som hjälp..

Annars mår jag hur bra som helst.. Tycker inte magen är i vägen alls, har inga illamående och jag har inte en bebis som ligger o sparkar på revben eller lungor.
    Han ligger bra där han ligger
    Inte ligger han för högt upp heller så han trycker mot lungorna..

Utan det är bara tröttheten o foglossningen som jävlas.. o det räcker o blir över för mig :-d

• mimmsan

Är viserligen i v 35+2 men mår kanon bra!
    Ingen foglossning, inte ont i ryggen, kan ligga hur jag vill fortfarande.
    Mår strålande.
    Det gör bara lite ont nu när bebben rör sig för den är inte fixerad och är jätte aktiv i magen.
    Det stökar runt ordentligt överallt.
    Mimmi v 35

• janice81

är i v 32 idag känner mig bajsnödig hela hela tiden, min bebe har väntsig och trycker på en del....mycket sammandragningar på förmiddan och magsyra på kvällar och nätter, just nu är min flaska gaviscon min bästa vän grym foglossning på kvällar mest......men min lilla plutt mår hur bra som helst. buffar lite snällare nu, men den gör något med min urinblåsa ibland känns som den drar i den
    bara nio v kvar nu....hoppas jag....

janice

• rara sara

Är i v 31+3 idag och mår faktiskt oförskämt bra, trodde det skulle va mkt jobbigare att va gravid. Glömmer tom bort ibland att vi ska ha en bebbe hos oss om ca 2 mån!
    Magen sjönk förra veckan så nu kan ja andas normalt igen, knyta skorna mm. Halsbrännan har försvunnit sen några veckor tillbaks. Kan sova i vilken ställning som helst, förutom på magen
    Det enda ja känner av är ilningar i underlivet och ryggen, sen känner jag mej kissnödig heeela tiden, även fast det inte finns nåt att kissa!
    Liten buffar på och hickar lite olika från dag till dag, men det e ju inte dom där rejäla sparkarna man känner längre utan mer bök.

• flygplan

Härligt! Alla verkar ju ta sig igenom grav. galant förutom lite små krämpor här och där som foglossning och så! Men det är säkert nästan bästa perioden nu när det inte är så långt kvar men man fortfarande tar sig fram ganska obehindrat! Jag tycker dock det känns som om jag är i vecka 38 ibland! håhå ja ja..

• Lipton

vad olika det kan vara! Jag har blivit erbjuden att åka iväg på konferens som kommer vara när jag är i vecka 32, är orolig att jag mår dåligt och inte alls vill vara hemifrån så jag vet inte om jag ska tacka ja eller inte... svårt att veta!

• Jelon

Är i v 31+1 idag. Mår också egentligen ganska bra fortfarande, men visst börjar det kännas att man blivit tung och otymplig. Har lite känningar av fogarna när jag går mycket på jobbet, men det går över när jag fått vila mig. Känner även av lite sammandragningar ibland. Sover uruselt ibland och som en prinsessa ibland, beror lite på hur mkt jag ansträngt mig, har jag haft en jobbig dag sover jag sämre pga mkt ont i kroppen och toalettbesök en gång i timmen, andra nätter kan jag sova i typ 12timmar. Bebisen rör på sig mycket och ibland får jag riktiga karatesparkar mot urinblåsan eftersom den sitter i säte, kan göra riktigt ont. Men oftast bökar den bara på lite och buffar till mig lite här och där, tycker att det är ganska mysigt.

• Druiz

Är i vecka 32+3 och mår ganska bra. Sover väldigt lätt, vaknar ofta på nätterna o bebisen sparkar så mkt att jag e öm på magen o svårt att somna pga alla sparkar. Foglossning o böjer jag mig framåt känner jag av sura uppstötningar. Vill ha min bebis nu, jag orkar inte vänta mer :D

• Nasse

Har precis samma problem som du, fast även foglossning. Mitt BF är den 21 november men jag antar att klutten kommer tidigare, fick min 20 mån. kille i vecka 36+4. Läste i ditt krypin om Anton, grät en liten tår. jag blev snittad med Erik då han inte ville vända sig och jag blir inte ledsen om det blir så igen, känns säkrare en vanlig förlossning. Kram

• rara sara

Lipton:

Åh, konferens?! Låter sååå tråkigt, det har iaf alla konferenser på mitt jobb varit, och dom blir ännu tråkigare nu när man börjat nedräkningen! E ganska trött på allt som har med jobbet att göra just nu, inte alls det ja vill ägna min tid och uppmärksamhet åt.
    Men det beror ju iofs. på, trivs du superbra på jobbet och tycker att konferensen ska bli rolig så kan du ju åka, annars är folk väldigt förstående med oss gravida
    Du har inte möjlighet att tacka ja och sen avboka om du skulle må sämre längre fram? Vilken vecka är du i nu?

• öresund

Hihi, är i vecka 31 men känner igen dina krämpor som om det vore jag som skrivit
    (dock helt hanterbara tycker jag, kunde varit mycket värre!)
    - Öm i revbenen på höger sida och öm på en punkt mitt på magen!
    - Sura uppstötningar & illamående när jag ligger på rygg, böjer mig framåt
    - Ont i ljumskarna
    - Mycket sammandragningar, bebis som bökar.

OCH jag bakade mer än 50 kanelbullar igår

• Songbird

Är i v 32+4 och har sedan drygt 5 v haft förvärkar när jag går eller står, varje dag. HAr även sammandragningar varje dag, men de brukar ej kännas ont. När jag sitter trycker magen på någon nerv under höger revben, runt till skuldran. När jag ligger har jag svårt att andas och även när jag ska knyta skorna. Annars är det bra. Inget trött, har inte varit trött på hela tiden faktiskt vilket är skönt. Jo, jag vaknar ju varje natt och måste kissa och ibland går det inte att somna om, de dagarna kan jag ju känna mig lite seg förstås.

Svar på tråden hur mår ni andra som är i vecka 32??