• Saffran84

Var vända sig nu när Lucina har stängt?!

Är det nån som vet vart man kan gå för att få hjälp med upprepade missfall nu när inte Lucinakliniken finns kvar? Genom hjälp från Dr B. på Lucina fick vi vår son men nu när kliniken stängt och vi funderar på ett syskon så småningom undrar jag vart jag kan vända mig. Nån som vet nån läkare som tror på samma teorier som Dr B? Jag har förhöjt TNF-alfa bl.a.

• Svar på tråden Var vända sig nu när Lucina har stängt?!
  • plupp06

Jag vet, trist att kliniken stängt, vet tyvärr inte vart man kan vända sig.

Vilken behandling fick du när du blev gravid förra gången? Kan du inte köra med samma denna gången?

• Saffran84

Hej Estra!

Jo jag skulle kunna använda samma behandling. Men jag vet inte om medicinerna jag har hemma nu räcker så jag behöver nya recept.

Jag åt Prednisolon 5 mg, Trombyl 75 mg (x2) och Progesteron 400 (x2).

Sen är det ju alltid skönt att få lite TLC om man blir gravid. Så att man får kolla upp graviditeten med vul tidigt osv. Då kan det ju vara bra att ha en och samma läkare som är insatt i problemet att gå till, tänkte jag.

• plupp06

Aj då, dumt att du inte har recept. Istället för trombyl kan du ta och dela en albyl, progesteron borde inte heller vara några problem att få av en vanlig gynekolog men att få någon att skriva ut prednisolon är ju svårare. Har förresten hört att IVF kliniken i Falun kan var lite mer öppna när det gäller alternativ medicinering, tror bestämt att Lucina kliniken hade ett samarbete med dem.

• Saffran84

Ok, ja jag har också hört att IVF i Falun eventuellt skulle kunna hjälpa till. Det verkar vara det enda spåret att gå på.

• Missne

Jag har fått prednisolon av Falun. Trombyl skriver de också ut om man vill. Jag har dock fått fragmin istället.

• Saffran84

Ok, Missne. Bra att veta att du fått Prednisolon där. Hör du till Dalarnas landsting eller gick det bra ändå?

• Missne
    Saffran84 skrev 2009-09-23 10:49:50 följande:
    Ok, Missne. Bra att veta att du fått Prednisolon där. Hör du till Dalarnas landsting eller gick det bra ändå?
    Jag bor i Linköping så jag har en distansläkare här hemma så det är hon som skrivit ut recepten men det är Falun som godkänt att hon skriver ut det. Min hemmaläkare var själv skeptisk till att skriva ut men efter att hon diskuterat med Falun gav hon med sig.
Svar på tråden Var vända sig nu när Lucina har stängt?!