• Anonym (Vill ha barn)

    Spermadonator sökes???

    Jag undrar hur man på laglig väg hittar en donator här i Sverige utan att blanda in kliniker mm.

    Min man är steriliserad och vi önskar få ett barn till...

    Tacksam för svar som kan hjälpa oss på vägen.

  • Svar på tråden Spermadonator sökes???
  • WAmamma

    Hej

    Kolla in på www.villhabarn.com

    Tror det finns ett forum där med folk som kan tänka sig att donera och andra som skaffat barn med heminseminering. Fråga lite om hjälp där.

  • Anonym (Vill ha barn)

    Tack för tipset!

    Hade innserst inne önskat att det fanns donatorer här i sverige som kunde ställa upp och att det var lagligt...

    Lite som en gåva människor emellan.

    Så dumt att man inte kan få barn på sina villkor.

  • Gaytjej

    Det är lagligt! Det finns inga förbud på heminseminationer! (Det som inte är tillåtet är att en läkare genomför en insemination på en ensamstående kvinna - men kvinnan begår inget brott ifall hon tar hjälp av en kompis eller en klinik i utlandet, och det gör inte ni heller!)

    Inom gayvärlden är ju detta ganska så vanligt. Ev kan du kolla på RFSL:s hemsida efter donatorer? Fråga annars på planerar barn/regnbågsfamilj om tips och råd.

  • Anonym (Vill ha barn)

    #3: Det kostar 200 att vara medlem i rfsl.

  • Anonym

    Anonym (Vill ha barn) skrev 2009-09-01 18:34:04 följande:


    Jag undrar hur man på laglig väg hittar en donator här i Sverige utan att blanda in kliniker mm.Min man är steriliserad och vi önskar få ett barn till...Tacksam för svar som kan hjälpa oss på vägen.
    Vad synd att ni kom på att ni ville ha ett barn till efter han steriliserat sig.
    Jag tror inte att det vara så svårt att hitta en donator.
    Har din man några bröder? Lever hans pappa?
    På så sätt kan ni ju få ett barn med samma kött och blod.
    Men det kanske ni inte prioritetar.?
  • Anonym (Vill ha barn)

    #5: Aldrig hans bror eller far...gud vad äckligt! Sorry!

    Men jag tar hellre någon fin människa jag inte känner men om är fullt frisk osv.

  • WAmamma

    Anonym (Vill ha barn) skrev 2009-09-01 19:28:20 följande:


    Tack för tipset!Hade innserst inne önskat att det fanns donatorer här i sverige som kunde ställa upp och att det var lagligt...Lite som en gåva människor emellan.Så dumt att man inte kan få barn på sina villkor.
    Det är både lagligt och finns donatorer. Ser i deras forum att det finns män som erbjuder sig att donera plus att ni kan annonsera efter en donator. Sen kan man fråga vänner med om det är någon man känner väl och litar på. Har två kompisar som donerat till par de känner.
  • Anonym (biologiskt)

    Jag vet att du skriver att ni inte vill ha ha läkarhjälp men varför inte kolla om det går att ta ut spermier från din man (för en del går det) så kanske ni kan få hjälp till ett biologiskt barn

    Vet inte om detta är det ni vill men jag ville berätta om möjligheten för inte alla känner till att det faktiskt kan gå även om mannen är steriliserad

  • livet från ljusa sidan

    Jag hörde några där mannen hade steriliserat sig och tydligen kunde man gå in och hämta ut spermier och befrukta via ivf.... så då blir ju mannen biologisk pappa till barnet, kan iof tänka mig att detta kan kosta en liten slant...

  • Anonym (Vill ha barn)

    Ja vi funderar på det faktiskt att åka till Danmark och fixa det. men här i sverige får dom inte plocka ut spermier utan att inseminera också.

    Har ringt runt till kliniker här i sverige som nekar till att bara ta ut spermierna.

Svar på tråden Spermadonator sökes???