Aorta-aneryusm?
Vet inte vart jag skulle lägga tråden, är lite mycket i huvudet just nu ...
Min pappa har varit väldigt dålig under året som gått. Han har fått träffa otaliga läkare och gjort undersökningar till höger och vänster, men han verkar inte fått några direkta besked om vad som är fel.
Nu sist har det gjorts ett ultraljud på magen då han inte kan äta ordentligt, vilket har resulterat i kraftig viktnedgång.
Läkaren sa då till pappa att han hade 'en uttänjd aorta' och att 'om du får väldigt ont i magen så måste du ringa ambulansen'. That's it. Ingen mer förklaring, inte ett skit!
När jag pratade med pappa i telefonen så googlade jag samtidigt och fick då upp det här med anyerysmer (ursäkta stavningen!) och det var ju inte direkt upp-piggande läsning!
Jag vet att jag säkert överreagerar iom att det gäller min far men vafan! Han kan ju DÖ AV DET HÄR ! Om hans bråck spricker så är det kört om han inte får akuthjälp inom ett par minuter!
Är det någon som vet någon om sånt här, eller som har haft någon nära (eller själv) som kan ge mig lite mer 'kött på benen' i hur det fungerar, vad kan jag göra för min pappa ? Vad kan pappa göra ? Vad SKA läkaren göra ?
Åååh, det här blev svamligt och långt men jag är helt utom mig, min pappa får inte dö, han FÅR inte.