är det bara jag?
hej!
jag har jätte ångest!
jag väntar mitt 3:dje barn nu och vet ej om jag kan föda normalt alls.
mitt första barn roterade inte som han skulle på vägen ut så jag fick en kraftig bristning på insidan.
detta gjorde att en läkare på gyn säger att det kan vara livshotande för både barn och mig att föda andra barnet normalt å skickar mig till danderyd för kejsarsnittsamtal. när jag kommer dit har dom inte fått papperna och får ej tag på läkaren som gått på semester.
jag säger då vad läkaren sagt till mig och blir bokad efter samtal med flera olika sjukhus att få kejsarsnit på pasientens begäran får senare nu när jag väntar tredje reda på att jag kanske inte ens behövde snitt och att läkaren eventuellt gjort en felbedöming.
så nu till mitt problem....
en läkare vill träffa mig för att prata på gyn, jag åker dit och han säger att han vill boka kejsarsnitt. då frågar jag så klart behöver jag ens det?
han svarar: jag vet inte...
han tittar mig inte i ögonen en enda gång vilket börjar göra mig nervös.
jag frågar : kan du berätta riskerna som finns när man har en bristning och gjort ett kejsarsnitt om man vill föda normalt...
han mummlar å säger sedan nja det vet jag inte säkert.
sen tittar han nervöst på mig å frågar vill du ha en gynundersökning?
jag svarar... behöver jag det.
han säger nä men jag tänkte du ville ha en..
det e väll ingen J-vla plusmeny på mc dohnalds heller.
jag säger att nej tack då avstår jag.
är det bara jag som blir behandlad så här.. är det bara jag som inte får svar på om man ens kan föda normalt eller har jag bara haft otur med alla mina läkare?