är inte henna tatuering farligt?????
en jag känner gjorde det förra veckan på en resa utomlands
å blev så arg på henne
har hört om folk som fått så starka rektioner att de aldrig kan färga håret eller ens opereras pga det!!!!!
en jag känner gjorde det förra veckan på en resa utomlands
å blev så arg på henne
har hört om folk som fått så starka rektioner att de aldrig kan färga håret eller ens opereras pga det!!!!!
Som med allting annat så KAN man vara överkänslig mot henna, men oftast är det ingen fara alls. Helt onödigt av dig att bli arg på henne för det.
Glömde skriva: henna är ungefär lika farligt som det hårfärgningsmedel vi använder i Sverige... Blir du arg om hon färgar håret också?
men det står ju jämnt om att det är onödigt och farligt
arg kanske är fel ord
orolig!!
hon tog en på gotland förra året å då hände inget sa hon
är det LUGNT nu då??
henna e ju helt ofarligt om man inte e allergisk?
Det man varnar för är väl svarta henna tatueringar och det är inte samma sak som henna man färgar håret med. De henna som används till tatueringar kan vara uppblandad med olika kemikalier som har visat sig kunna ge svåra allergiska reaktioner. Läkemedelsverket avråder från henna tatueringar, men inte från att färga håret med henna.
Sen gör väl vuxna människor som de vill, så om din kompis inte fått några problem av sin tatuering är det väl inget problem.
det var en svart
Vanliga hennatatueringar (mörkbruna) är inte farligt och orsakar inte eksem osv.
Där emot så fejkar man hennatatueringar i vissa länder, då är hennatatueringen gjord på en växt.
Man kan se om det är en riktig hennatatuering genom att titta på färgen, en fejk är svart och en riktig hennatatuering är mörkbrun
Jag har själv haft en hennatatuering på mitt ben, det skulle föreställa en späckhuggare. Jag skaffade den i Grekland och allting funkade Bra! Den jag fick var antagligen en riktig efter som att den var brun.
Det började inte klia eller någonting! Så du ska absolut inte bli arg på din kompis, se bara till att det är en riktig hennatatuering innan du skaffar en.