• Ms Green

Linköping! Någon mer hemma med 1,5-åring?

Hej!

Är ny i familjelivscirkusen!
    Jag och min sambo har nyligen blivit föräldrar till en 1,5-årig flicka!

Någon mer som är hemma med barn i ungefär samma ålder som vill snacka lite! Kan bli något långsamt utan att träffa människor! Ska vara hemma t o m aug 2010!

Hör av er!

• Svar på tråden Linköping! Någon mer hemma med 1,5-åring?
  • ango07

Bor i och för sig inte i Linköping utan i Västerås. Men jag är hemma med en liten kille som är 21 månader. Jag har tänkt vara hemma tills någon gång nästa år. Jag sa upp mig från mitt jobb i våras för att kunna vara hemma med sonen (jag har dessutom vantrivts där i många år så jag tyckte att det var dags). Jag har märkt att det är få som är hemma med barn i den här åldern. Vi försöker gå till öppna förskolan ett par gånger i veckan, men tyvärr är det mest yngre barn där. Men han verkar vara nöjd ändå. Han är som jag var när jag var liten. Trivdes lika bra med att leka själv som med andra barn.

Anna

• Ms Green

Tyvärr är öppettiderna för öppna förskolan här i närheten inte särskilt generösa. Försöker dock hitta andra alternativ.

Känner lite som du dock att lilla tösen klarar sig på egen hand, men kan ändå vara bra för hennes sociala utveckling att hänga med andra kids. Hon är lite ego... som de flesta barn?

Svar på tråden Linköping! Någon mer hemma med 1,5-åring?