• dendertina

Är ni också SÅHÄR varma??!! Är det verkligen normalt?

Herregud jag håller på att förgås i den här hemska, hemska hettan! Skulle det inte bli höst nu? Det är SVINVARMT här i södra Sverige åtminstone!
    Vi sover med två fönster helt öppna hela nätterna och ändå kan jag inte sova för att jag är så varm.
    Är ni andra gravida också extremt varma? Vad beror det på egentligen?
    Min sambo säger att det visserligen är varmt men inte så varmt som jag tycker/känner. Jag har alltid varit den frusna typen, börjar tjata om att elda i öppna spisen redan i juli typ men nu när jag sååå varm... Och svettig! Tycker det har varit såhär hela graviditeten nästan till råga på allt.

Under sommaren har jag verkligen lidit under de varma dagarna och jag trodde att om vi åtminstone kom in i slutet av Augusti så skulle det bli svalare... kan inte direkt påstå att det är särskilt svalt. Fy fan.
    Har fyra veckor kvar men kommer säkert få gå över också.

• Svar på tråden Är ni också SÅHÄR varma??!! Är det verkligen normalt?
  • Plutteli

Vet inte vad det beror på men jag var också varm under graviditeten, låg med fönster öppna mitt i vintern för att jag svettades så mycket! (det var runt minus 20 grader ute)

• dendertina

Det är riktigt, riktigt jobbigt. Det enda jag tycker är så jobbigt egentligen, förutom att gå upp massors massor i vikt då.

• Plutteli

Jo det var grymt jobbigt, spec. som min sambo gnällde så fort det blev kallare än 23 grader i sovrummet...

• dendertina

Åh fy, då hade jag fått dåndimpen... Som väl är så står sambon ut, han är varm av sig men kryper ner under täcket samtidigt som jag ligger helt naken på sängen och vrider och vänder på mig...

• teeta

Tror att det beror på den ökade blodmängden i kroppen som pumpar runt.
    Jag är vanligtvis också frusen av mig. Tycker också att det är varmt om nätterna och har jättesvårt att sova nära min sambo. Bara han lägger en hand på mig så tycker jag att hans värme sprids över i mig och jag blir kokhet.

• SiCaBoo

Hej!.. sållar mig till denna diskussion.. svettas som en gris och är såååå varm mest hela tiden.. Vaknar på natten av att jag är sjöblöt i sängen.
    Har till och med klippt av mig håret då det bara rann från huvudet ner i nacken..

Tydligen så är det för att våra hormoner går på högvarv och att vår ämnesomsättning är på topp.

Anser ju då att det är ju ok.. har inte gått upp så mycket i vikt och kanske är betalningen för det den höga ämnesomsättningen och all härlig svett!!

Min man vill ha kallt i sovrummet, men när jag nu ligger utan täcke, så ligger han inrullad i det och huttrar.. Skumt hur kroppen kan vara!!

Men som sagt, min BM lovar och försäkrar att det ska ge med sig när lill*n är ute.. Hoppas det i alla fall!! Har tänkt amma ett tag efter och då är ju alla hormoner kvar i kroppen ett tag till, men som sagt, jag hoppas på BM:s ord!

• fiisan

Här är en svettis till, den sista tiden har det fullkomligt runnit av mig vissa tidpunkter. Huja! Det är inte särskilt trevligt..

• Flyssel

Den här sommaren har varit rätt ok, och jag är inte särskilt höggravid heller. Men när jag väntade ettan med bf i augusti så låg jag utan täcke och baddade mig med vatten för att kunna sova, och ibland kändes det som om vattnet kokade bort så fort det kom på min hud...
    Maken gnällde över hur kallt det var och ville stänga fönstret men jag förklarade att det var fysiskt omöjligt för mig att bli mer avklädd än jag var, och att han kunde sova i raggsockor om han nu frös så väldigt
    Och som man svettas, JÄMT!! Jag skulle krama en kompis häromdagen och hon liksom klibbade fast vid min hals för att jag var så svettig! Då känner man sig inte fräsch som en nyponros direkt

• SiCaBoo
    teeta skrev 2009-08-28 12:36:28 följande:
    Tror att det beror på den ökade blodmängden i kroppen som pumpar runt. Jag är vanligtvis också frusen av mig. Tycker också att det är varmt om nätterna och har jättesvårt att sova nära min sambo. Bara han lägger en hand på mig så tycker jag att hans värme sprids över i mig och jag blir kokhet.
    och såklart den ökade blodmängden.. glömde det i mitt inlägg..
  • MammatillSimon

Hänger på här jag med; I helgen då vi skulle till stan så sänkte jag ner värmen i bilen till min, medans sambon satt och huttrade och mummlade nåt om att han höll på att förfrysa fötterna Dessuton satt han i jacka och jag i linne...

Svar på tråden Är ni också SÅHÄR varma??!! Är det verkligen normalt?