• TheFamily

Råd behövs snarast...

Hej alla glada småbarnsföräldrar...
    Jag har en fråga som jag gärna vill ha svar på...
    Vi bor för tillfället i en tvåa på 60 m2 med vår lilla dotter på 9 månader. Nu till min fråga. Vi börjar båda känna att vi vill ha lite mer privatliv och då vår dotter sover i vårat sovrum, är det sällan man får nåt privatliv. Vi har inga föräldrar där vi bor utan de är 40 mil bort så att lämna bort lillan för att få lite egentid är inte att tänka på...Kan man flytta ut sin dubbelsäng i v-rummet så att hon får ett barnrum i vårat sovrum istället?..Eller är det helt galet?..Vi har ok stort kök, så vi får plats med matplats för fyra-sex personer där...om man skulle bjuda hem folk...

Kommentarer och åsikter Please! Eller skriv om ni gjort nåt liknande...

• Svar på tråden Råd behövs snarast...
  • Teskedsmamman

Har ni ingen klädkammare t ex som ni kan göra om till barnrum? Kompisarna bodde 2 barn och 2 vuxna på 45 kvm länge och de hade våningsäng i klädkammaren

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • nano

Jag tycker absolut att ni kan ha er säng i vardagsrummet. Sätt upp draperi (heter det så?) som ni kan dra för om ni inte vill att man ska se sängen. Eller kan ni göra tvärtom - ställa ut lillans säng i vardagsrummet. Den tar ju mindre plats och leker själv på sitt rum kommer hon ju inte göra än på länge. Ska man nån gång bjuda hem en massa folk så kan man ju flytta in spjälsängen till ert sovrum.

Det där med kläkammaren är smart, om man har en sån.

• TheFamily

Har tyvärr ingen klädkammare som rymmer lillans säng....Och att ha lillan i V-rummet begränsar ju verkligen att ha gäster/kolla på tv osv....
    Suck...

• DrKejs

Hmm, det finns en soffa som ni kan bonka på varandra i? Finns ett otal ställen, det är bara att börja experimentera medan den lilla sover i sovrummet.

• Lillkillensmamma

Vibor i en 2a med två barn just nu. Har nyss fått den lilla.. Den stora pojken har alltid haft det enda sovrummet då jag tycker att han ska kunna ta hem kompisar och ha eget att gå in i. Förut var det bara jag och den stora pojken men sen min sambo flyttade in och vi fick liten nu så är det ju vekligen för litet och vi tittar på andra ställen nu. Men att "bo" i v-rummet gör inte så mycket. vet ju att det inte är för evigt. Sen kan man ju avskärma sängen om man vill det. Vi har nu v-rum sovrum och kontor i samma och lillens lilla hörna här.. så att det är bara att flytta ut sängen tycker jag.

• caln

Har en kompis som gjorde en hörna i v -rummet till lillan. Satte upp draperi från skenor i taket och ner. Hon sov som en stock trots tv, matgäster och iband fest. Bra att vänja dem vid ljud : ) Är hon van vid tystnad kan det ju ta ett par dagar att vänja om sig förstås.

Svar på tråden Råd behövs snarast...