• myrstacken

Vill int ebehöva lämna bort våran 1,5 åring!

Vår ettåring lyser upp när hon är på Öppna förskolan och barn dras till henne och vill leka. Hon tycker det är jättekul.

Jag däremot vill vara hemma med henne till 2 års ålder.
    Undrar bara hu man kan pussla ihop det. Vill ha tips.
    Har inget jobb att gå tillbaka till och svårt att hitta deltidsjobb i Stockholm inom kontor.

Kan ni ge mig tips??

• Svar på tråden Vill int ebehöva lämna bort våran 1,5 åring!
  • ballerinamuffins

ha henne hemma tills du ¨fått jobb.
    börja kolla runt o skicka in intresseanmälan nu.
    kan tänka mig de e många i kö om man bor i en så stor stad

• myrstacken

Men det här med att plugga då? Är det smart eller drar man bara på sig en massa lån?

ballerinamuffins skrev 2009-08-26 22:00:51 följande:
    ha henne hemma tills du ¨fått jobb. börja kolla runt o skicka in intresseanmälan nu.kan tänka mig de e många i kö om man bor i en så stor stad
  • ballerinamuffins

Båda ja o ne, de beror på om du e villig att gå i skolan, orkar du det med läxa o så på kvällarna?

orkar du allt det och är villig till det så tycker ja du ska satsa på det,
    och då e ju lån nått att fundera på.
    alltså att det är mer motiverat att gå i skolan när du vet att du tar ett lån,
    o sen så ska man ju betala tillbaka det, o de kan ta sin tid,

svår sits.
    bara du kan bestämma det.

• stoltmamma06

Det finns studier på distans och man kan få studiebidrag , ej lån kolla upp på AF och fråga SCN om du har möjlighet att få studiebidrag, dvs om du inte redan har tatt alla pengar som man har rätt till.

• Valandur

Jag studerar på halvtid på distans med CSN-lån med min son hemma.

• Hemmaföräldern

Vårdnadsbidrag? Eller kan du tänka dig att bli privat dagmamma och ta ett eller flera barn? Klart du ska vara hemma med henne om det känns rätt. Åren går så fort. Titta in på www.hemmaforaldrar.se om du vill ha fler tips och samtalsforumet där.

• tutaokör

Plugga= ta lite lån och sedan dyga ut med vårdnadsbidraget om det finns där du bor! Så har jag gjort! Pluggar 100% på distan och är hemma med min son på 1,5 år! Helt super, det funkar utmärkt!

Svar på tråden Vill int ebehöva lämna bort våran 1,5 åring!