Äggdonation i Örebro
Är det någon som har erfarenhet av äggdonation i Örebro?
Jag / vi väntar just nu på tid hos kurator och läkare i Örebro...
Är det någon som har erfarenhet av äggdonation i Örebro?
Jag / vi väntar just nu på tid hos kurator och läkare i Örebro...
Jag har donerat i Örebro, har bara massa positivt att säga om det.
Jo jag har fått donation, fixade en donator så det gick lite fortare.
Undrar du något så är det bara å fråga, vet inte riktigt vad du vill veta.
Tack för era svar! Vi har funderat lite på att testa utomlands också, men vi har en donator så det ska ju snabba upp processen här hemma. Tänkte prova det först och se hur det går. Har du gjort det utomlands Bette? Vart i så fall?
Hur lång tid behövde du vänta Safira? Hur gick det för dig/er? Du får gärna berätta så mycket som möjligt och som du känner att du vill dela med dig av!
Fast jag måste puffa för äd i sverige.Det är inga enkla frågor det handlar om.Mycket etik och moral.I sverige har vi en lag som gör att barnet har rätt att få veta sin biologiska mammas identitet om den så önskar.I vissa länder får det vara anonyma donatorer. Tycker man ska tänka igen detta och fundera efter ens möjligheter.vet att många äldre som ej får hjälp i sverige, och allstå inga alternativ finns, hade önskat att det ej var anonyma donatorer.För detta är ett barns rättighet. dömmer ingen men tänkvärt att fundera på. Att göra det utomlands för att det går fortare att få behandling ?Om det ändå finns möjlighet att det blir i sverige. Jag går i Örebro och är nöjd med det.Har stått i kö i ca 3 år.Fick ett försök för 1 år sen som blev avbrutet. Har nu ruvat i 11 dagar.
Tyckte själv inte detta med äd var ett så enkelt beslut.Men står för det jag nu gjort och det känns bra.Att skaffa barn är väl det mest ego man kan göra? men att göra det utan funderingar för konsekvenser ?
Lycka till ! och hoppas du får hjälp i Örebro.
Är så glad, mitt mottagarpar fick ett friskt barn tidigare i år! Helt underbar känsla.
Hade egen donator (korsdonation) och väntade 8-10 mån innan första ÄD i maj-10. Testade sen minus.
Såhär i efterhand ångrar jag att vi ej tog tillfället i akt och gjorde en ÄD utomlands under väntetiden! Just pga att dettta tar SÅDAN TID!!!
En annan intressant reflektion är att vår väninna som ska korsdonera fortfrande ej har donerat! Hon har gjort de två blodtesterna med 6 mån mellanrum och man trodde ju att man från klinikens sida borde låta henne donera så fort som möjligt? Men tydligen inte!
Hmm, underligt. Kan det vara så att de väntar på att hitta matchande mottagare? Men jag vet inte.