• gullepluttjej

Vad ska jag göra?

Jag och min sambo sedan sju månader tillbaka ha beslutat oss för att gå isär. Jag är varannveckas mamma till en son på fem år och på söndag när sonen kommer så är sambon utflyttad med sina saker och min son kommer aldrig mera träffa honom, då han flyttar 25 mil bort, till sina hemtrakter. Vad ska jag säga till sonen????

• Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Niike

Barn förstår mer än vad man tror, var bara ärlig, fast ta det i en form som han kanske mer förstår...

• Emmli 84

Kan inte din sambo vara med när han säger hej då och berätta varför han ska flytta? Det måste vara bättre än att han bara är borta. Annars får du säga som det är men jag tycker att ni ska låta sonen "ta farväl". Precis som föregående skriver så förstår barn mer än man tror och var bara ärlig. Hitta inte på några lögner.

• Mittilvet

Att han har flyttat och de inte längre kommer träffas känns väl som en början anser jag.

• TrollmorTillTre

Jag tror det är jätteviktigt att din sambo tar farväl av din son.
    De har varit en del av varandras liv under sju månader, vilket är en låååång tid för din son.
    Annars kan jag tänka att din son känner sig övergiven och åsidosatt, något som jag tror kan sätta spår hos honom.

Lögner funkar i vart fall inte....även om du inte behöver berätta hela den jobbiga sanningen om han inte ställer specifika frågor.
    Barn förstår mer än många tror och tar även lätt på sig skulden.

Be att få sonen tidigare, så han kan få ett riktigt farväl och chans att ställa sina frågor.
    Mina tankar..

Svar på tråden Vad ska jag göra?