• Gia

Ïmmunglobulin

Går hos Dr Ole Bjarne Christianssen i Köpenhamn och behöver hjälp
    med att få utskrivet recept av Immunglonbulin av nån läkare i Sverige?

Kan nån nåt om detta?

• Svar på tråden Ïmmunglobulin
  • BettanB

Nej, men skulle hjärtans gärna vilja veta hur du gick till väga för att träffa honom. Om någon sen också kan svara på din fråga så är det ju ännu bättre.

Piratpartist, javisst!
  • Gia
    BettanB skrev 2009-08-24 21:58:48 följande:
    Nej, men skulle hjärtans gärna vilja veta hur du gick till väga för att träffa honom. Om någon sen också kan svara på din fråga så är det ju ännu bättre.
    Jag fick min gynekolog att skicka lite info/hänvisning om mig tillsammans med mina journaler och sen fick jag en kallelse till Rigshospitalet i Köpenhamn.
    kostar ca 10.000 sek för 2 konsultationer.
  • icka76

Men kan inte din gynekolog skriva ut medicinen? Om han gick med på att skicka dit dig så borde han väl även vara intresserad av resultatet. Annars har inte jag heller nån idé på vilken läkare som kan tänkas skriva ut det efter rekommendation av en dansk läkare. Kunde inte den Danske läkaren skriva ut och att du hämtade ut medicinen när du var där nere? Som sagt famlar i luften känns det som, kan tyvärr inte ge dig ett svar

• Gia
    icka76 skrev 2009-08-25 14:24:38 följande:
    Men kan inte din gynekolog skriva ut medicinen? Om han gick med på att skicka dit dig så borde han väl även vara intresserad av resultatet. Annars har inte jag heller nån idé på vilken läkare som kan tänkas skriva ut det efter rekommendation av en dansk läkare. Kunde inte den Danske läkaren skriva ut och att du hämtade ut medicinen när du var där nere? Som sagt famlar i luften känns det som, kan tyvärr inte ge dig ett svar
    Nej tyvär inte, detta är ej en vetenskaplig metod i Sverige men jag börjar förstå att vissa gör det ändå...väntar svar fr Carlanderska...kan göra det i Falun men måste göra IVf behandling där och det vill jag inte...
  • BettanB

Hmmm... men får du den utskriven i Sverige och så gör du behandlingarna i Dk?

Har funderat på att söka mig dit jag med, men försöker nog ett par gånger till först. Bor du i Gbg (eftersom du skrev Carlanderska)? Vågar man fråga hur du fick en gyn att remittera dig till Ole; har förstått att det inte är helt lätt.

Finns tydligen en privat klinik i Stockholm där läkaren är mer öppen för alternativa metoder. Kanske värt att fråga där? Strandkliniken heter det tror jag.

Piratpartist, javisst!
  • Lillsnörpa

Mit tips är också Strandkliniken eller Falun... där är de lite mer öppna för behandlingar som inte är etablerade i Sverige.

Men tyvärr har jag bara hört talas om en enda person som fått det utskrivet för fertilitetsproblem i Sverige och det var av en läkare som gått i pension.

Varför kan du inte få det i Danmark?

• Gia
    Lillsnörpa skrev 2009-08-28 10:47:09 följande:
    Mit tips är också Strandkliniken eller Falun... där är de lite mer öppna för behandlingar som inte är etablerade i Sverige.Men tyvärr har jag bara hört talas om en enda person som fått det utskrivet för fertilitetsproblem i Sverige och det var av en läkare som gått i pension.Varför kan du inte få det i Danmark?
    Jag får det av Dr Ole men då kostar det ca 10.000/gång och man måste nog gå mellan 2-7 ggr och så är det patientavgifter + blodprov m.m. så runt mellan 80.000-100.00 får man räkna
  • Lillsnörpa
    Gia skrev 2009-08-28 10:59:20 följande:
    Jag får det av Dr Ole men då kostar det ca 10.000/gång och man måste nog gå mellan 2-7 ggr och så är det patientavgifter + blodprov m.m. så runt mellan 80.000-100.00 får man räkna
    Tufft. Men tyvärr är det väl så verkligheten ser ut.... det är ju inte en etablerad metod i Sverige för fertilitetsproblem. När man frågar är det för att det inte finns tillräckliga tester som visar att det fungerar men kanske är det av rent ekonomiska skäl, vad vet jag. Medicinen är ju dyr. Ett stort statisiskt underlag är för övrigt troligen rätt svårt att få fram öht efter vi är rätt få med den typen av problem.

Vad har du fått för diagnos av Christiansen?
Svar på tråden Ïmmunglobulin