• Plutteli

    Bokcirkel i Luleå?

    Jag älskar verkligen att läsa men har inget att dela detta nöje med. Skulle vara kul om det finns några fler likasinnade som skulle kunna tänka sig att träffas och ha en bokcirkel?!

    Alla ska vara välkomna och jag vill läsa böcker inom olika genres och av olika författare! Hoppas någon vill haka på!

  • Svar på tråden Bokcirkel i Luleå?
  • Ny i Luleå från Gbg

    Jag och min sambo och vår 10 månaders son är nyinflyttade till Luleå och jag tycker att det vore jätteroligt med bokcirkel. Jag har inte hunnit läsa så mycket sista tiden men vill gärna komma igång!

  • Bokkie

    Jag skulle också gärna vara med i en bokcirkel i Luleå, älskar att läsa och har länge funderat att starta en cirkel...

  • Plutteli

    Superkul!
    Vad för böcker gillar ni mest?
    Själv är jag romanslukare främst, men läser en hel del faktaliteratur också (senast Jack the Ripper)

  • Bokkie

    Jag gillar det mesta, läser mycket romaner, men även faktalitteratur ibland. Senast läste jag Gomorra om den napolitanska maffian. Men läser inte så gärna sci fi eller fantasy.

  • Ny i Luleå från Gbg

    Oj, svårt att kategorisera, på sommare slukar jag det mesta, snabbt och roligt eller spännande. Gillar också romaner med flyt eller fakta, miljö och konst, musikbiografier mm. Har inte läst så mycket deckare dock. Inte för att jag har ngt emot dem utan för att jag e en fegis på området o ogillar för ingående beskrivningar av saker. Men iof gillade jag Stieg Larssons Milennium triologi men vet inte om d räknas. Har inget att jömflra med. SÅ Jack the Ripper hade kanske jag hoppat över i bokcirkeln ... det blev visst ett långt inlägg...

  • Plutteli

    Ja den Jack the Ripper jag läste var inget för kräsmagade då den innehåller obduktionsbilder å så av offren, kändes rätt märkligt att titta på de bilderna kan jag säga...

    Hur vill ni lägga upp en cirkel? Ska vi bestämma en bok och typ en dag vi ses å pratar mer ingående om den eller vad säger ni?

  • Bokkie

    Jag skulle kunna tänka mig att läsa den boken, har hört mycket om böckerna men inte läst någon av dem.

Svar på tråden Bokcirkel i Luleå?