Min 2-veckor gamla bebis nyser
Brukar nyfödda nysa? Min nyser ett par gr om dagen, har gjort det sen start. Bör jag vara orolig?
Brukar nyfödda nysa? Min nyser ett par gr om dagen, har gjort det sen start. Bör jag vara orolig?
Nej, alldeles normalt och har inget med förkylning att göra
Min dotter har nyst flera ggr/dag sen födseln, och hon är nu 2,5 månad.
Näe, hon har nog bara lite fostervattensrester i näsan.. Inget farligt, och det går över.
Vår dotter gjorde likadant. Då sa dom att det va för att få bort resterna av fostervattnet ur lungerna så det va possitivt att hon nös.
MEN; Är du orolig ska du alltid kontakta sjukvårdsuplysningen eller ditt BVC!! Man ska aldrig söka och lita på svar man får via forum...
Emma nös också ett par ggr om dagen som nyfödd. Nu är hon 4 månader och tycker det är jätteroligt at tnysa. Skrattar gott efter varje *attjo*
Min dotter brukade nysa jätteofta som nyfödd. Ganska länge, flera veckor, det måste ha berott på något annat än fostervatten.
Hej! Min dotter nyser fortfarande. Hon är 4 månader. Jag har läst att det beror på att de inte har några näshår och att damm och partiklar då lättare kommer in och kittlar i näsan. Jag tror inte det är något som du behöver vara orolig över. Sen kan de få kråkor också och det är oftast från mjölken, om de kräker.
Men en öppnad tetra klarar sig väl 2 dygn i kylen?
Sen är det ju som så också, att deras näsor tar in väldigt mycket nya intryck de första månaderna.
Min tjej på sex veckor nyser också några ggr om dagen.
När bebisar nyser betyder det att de snyter sig :)