• Alvi

Vad är Sveriges landsnummer?

Om man ska ringa Sverige från utlandet, vad blir numret då?

Typ +48 va...? Sen då?

• Svar på tråden Vad är Sveriges landsnummer?
  • Tingilya

sen atr man väl borta förtsa 0:an ? sen nummret... typ bort med 0:an i 031 111111?

• Marika78

Man slår riktnummer och tel.nummer som vanligt men tar bort nollan i början. T.ex 08 blir 8...

• JennyOEmilia

0046 - sedan tar du bort 0:an i riktnumret

• Mumin Mamman

+46 är det väl...

sedan lämnar du bort 0:an i rikt nr å sedan vanliga tele nr..
    ex : +4670_______ (till mobil)
    +46922 _______ (vanligt tele nr)

Fattar du ? kanske jag förklarar knasigt

• Marika78

Tydligen inne att skriva "jepp"!

• Karisma

eller ja just det 0046 om man inte ringer från mobil och kan slå in + ..Kram K.

• Sladdis

Man kan också skriva + 46 (o) 8 123456 som "på riktigt" är 08 123456

• Åsa

Sladdis version är bra.

0046 har nackdelen att vi inte vet att just det landet har "00" för att komma ut ur landet. Det är vanligt men vi vet inte att alla har det; Sverige hade ju t ex tre nollor tills för några år sedan. Med "+" först får man själv lägga till de siffror man använder för att komma ut ur landet.

• Dessie

Ringer man från en vanlig telefon blir det 0046, ringer man från en mobil blir det +46

• malinka2

Passar på att varna lite i denna tråd Vi fick nämligen ett samtal häromdagen som vi missade där sverigenumret fanns med...alltså 0046 före, tyckte det var konstigt så jag frågade svärmor som jobbar på comviq om hon visste varför det blev så (numret gick inte att ringa upp)
    Då sa hon att det är ofta ett specifikt företag som ringer o lurar folk att dom vunnit en resa o sen lurar av dom pengar på nåt sätt, otäckt!
    Så nästa gång det står 0046 på nummerpresentatören tänker jag inte svara..Kan kanske vara bra att veta..

• AHöst

Om det ar 00 eller nagot annat beror pa vilket land man ringer ifran sasom Asa papekade.

Svar på tråden Vad är Sveriges landsnummer?