• aguita

Barnvakt lördag-söndag - hur mycket kostar det?

Min kompis behöver nån som kan sitta barnvakt för hennes 1-åriga dotter. Hon undrar vad man ska betala för 2 dygnsarbete (från kl. 8 på lördagmorgon till ugnefär kl 17 på söndag - barnvakten ska sova över hemma hos de). Vad tycker ni låter rymligt i denna situation?

• Svar på tråden Barnvakt lördag-söndag - hur mycket kostar det?
  • jojjo113

Hur gammal är personen som ska sitta barnvakt?

• jojjo113

Om jag skulle jobba så två dygn hade jag velat ha runt 100 kronor i timmen... Så runt tretusen kronor är absolut rimlig för det jobbet....

Men sen är det ju skillnad om de är vänner osv...

• anja1661

ja håller med...det beror ju verkligen på om dem känner varandra sen tidigare och hur pass bra vänner dem e.

3000kr tycker jag låter rimligt om dem inte känner varandra. e dem kompisar så hade iallafall inte jag kunnat ta så mycket betalt...

• Norahs mamma

3000:- är för mycket enligt mig!
    1500 kan jag tänka mig betala å få betalt

• anja1661

men inte om man ska sova över...det e ju ett arbete även på natten....lite ob ska man väl få även om det inte e ett "riktigt" jobb...

• cinderella26

3000 på två dagar???????? oj vad vi personal på förskolan skulle förtjäna mkt om vi fick den summan....

• Lola Jämtland

cinderella26

Exakt!

Min syrra är 42 o passade två barn på ca 2 år över en kväll o natt medan föräldrarna gifte sig/deltog på bröllopet....För det fick hon 1500 o det är ca 1500 mer än hon hade förväntat sig. Hon älskar barn o hade gjort det gratis om inte hon blivit påtvingad dessa pengar.

• cinderella26

ja jag skulle aldrig ha råd å betala så mkt.. å aldrig ta så mkt själv... skulle hjälpa till för att vara snäll.. en annan gång kanske jag behöver hjälp.. e man sen en arb.lös ung studerande tjej så skulle man ju bli glad för det minsta man fick...

• mamacita

1000- 1500 max! Barnvakten får väl käk också?

Svar på tråden Barnvakt lördag-söndag - hur mycket kostar det?