• golftok

Hur länge har man mjölk i brösten efter man slutat amma?

Jag ammade min son länge ca två år men slutade för ca 6 månader sedan. Hur länge har man mjölk i brösten efter man slutat amma? Jag har fortfarande lite mjölk i brösten om jag klämmer på dem. Det känns lite konstigt. Ska det vara så?

• Svar på tråden Hur länge har man mjölk i brösten efter man slutat amma?
  • Sara K

Kan oxå klämma fram lite om jag vill! Inte mjölk precis längre men nånting..
    Slutade amma för 2 år sen.

• TvåTrollungar

du har nog det typ livet ut, min mamma ammade mig till strax efter 1 år och när jag var 10 mins jag att hon visade att hon fortfarande hade mjölk! när jag senare fick mina syskon 12 och 15 år så hade aldrig mjölken försvunnit!

på mig själv idag var det 3,5 månad sedan jag slutade helt och det är kvar om man trycker lite, men om du mjölkar så skall du se att det inte finns mer än någon sked!

har man en gång ammat så har man mjölk, och det går teoretiskt sätt alltid att starta igång igen!

• golftok

Skönt att höra!!! Var lite orolig att det var något fel. Besväras inte av det utan ville bara veta om det var normalt. Tack!

• olandstoken

tufft innebär det att mjölken rinner till fortare vid andra barnet? tog 5 dygn innan mjölken rann till med sonen, ajaj...

• Sara K
    olandstoken skrev 2009-08-22 10:29:23 följande:
    tufft innebär det att mjölken rinner till fortare vid andra barnet? tog 5 dygn innan mjölken rann till med sonen, ajaj...
    Vet inte om det berodde på det men mjölken kom snabbare med andra för mig. Och inte lika "häftigt" eller vad man ska säga.. med ettan kom den plötsligt, efter kanske 4-5 dagar. Plötsligt var hela tröjan genomblöt!!!
    Med tvåan märkte jag inget sånt, tror den var där typ när han föddes.
  • BlommyNess12

dunno, men jag har fortfarande kvar min och jag slutade amma för snart 6 mån sen

• Miniigirl

Jag läckte fortfrandemjölk lite då och då tills jag blev gravid igen ca 1 år efter jag slutat amma.
    Min mamma hade så oxå, så hon kan trycka ut mjölk...och nu när hon är äldre har hon fått knölar i brösten några gånger just därför. Blir tydligen små vätskefyllda knölar som hon fått tömma.
    Och, hon blev väldigt orolign är hon hade sin första knöl, innan hon visste vaddet var. Men, hon har nu fått veta att det är väldigt vanligt tydligen! så, isåfall måste det ju vara ganska vanligt att man har kvar mjöl i brösten oxå!

Det där med att mjölken rinner till snabbare andra gången om det är så, det kan nog stämma bra...iafall på mig!
    När mjölken rann till efter första barnet, så gjorde det svinont, brösten vart stenhårda osv
    Nu när min andra son föddes, så märkte jag aldrig något sådant...Och, sonen gick aldrig ner i vikt ens:) när han var 3 dagar gammal, hade han redan hunnit gå upp 200g:)

• Yssa

Jag kunde klämma fram mjölk ur mina bröst när jag blev gravid med tvåan. Då var min dotter drygt två år och hon slutade amma när hon var tio månader...

• QueenObscene

Jag kan få ut en droppe eller två om jag försöker, slutade amma för 3,5 år sedan lite drygt... Är normalt enligt barnmorskan...

Svar på tråden Hur länge har man mjölk i brösten efter man slutat amma?