vilket glidmedel är bäst?
jag är så torr, har ett vanligt vattenbaserat glidmedel från apoteket men har förstått att de med silikon är bättre. Vilket tycker ni är bäst?
jag är så torr, har ett vanligt vattenbaserat glidmedel från apoteket men har förstått att de med silikon är bättre. Vilket tycker ni är bäst?
Silikon! Yay hurra för silikonbaserat! Använder ett som heter Pink och köps i sexbutiker.
Aldrig mer vattenbaserat, det försvinner ju lika fort som man kladdar in sig...
ja! silokon! de gillar vi!
Eros woman är klart de bästa silikonbaserade glidmedlet enligt mig
Här har jag köpt det:
www.lustjakt.se/Katalog/Silikonbaserat_glidmedel/Eros_Woman_100ml.aspx
För oss funkar vanlig babyolja
Vi kör med klick och det tycker vi funkar bra...
aco glidmedel från apoteket är jätte bra
Tänk bara på att babyolja inte fungerar med sexleksaker eller kondom.
All olja löser upp gummi.
Anonym (Glidarn) skrev 2009-08-23 21:39:16 följande:
Jag tycker också Eros woman silikonglid är jättebra!
Det var det första glidmedlet jag klarade av (hade vestibulit förr) alla andra glid brände och sved.
Har använt det i många år nu, en annan fördel är att silikonglidmedel räcker betydligt mycket längre än vattenbaserade glid = billigt i längden.
Eros Woman, är den den i en svart flaska/tub? Eller är det Bodyglide jag tänker på då?
AUQA glide (vet ej om det är rättstavat) men den tycker jag är bäast. finns i olika variationer. tex vattenbaserad, för anal med mera
Hej
När min fru och jag var i Paris så hittade vi detta glid medel.
ForPlay Gel Plus Lubricant
Tyvärr har jag inte hittat det i Sverige men här kommer en hemsida i USA som har den här produkten.
www.condom.com/lrf-gpl.html
Det är det överlägset bästa glid medel som vi har provat och vi har testat ganska många olika varianter av glid medel och även några som nämns i ovanstående inlägg.
Vattenbaserat går bort helt så vida du inte är extra känslig. Apotekets klick inte bra, man måste stanna upp och ta mer efter ett tag och det är direkt av tändande tycker vi.
Silikon eller oljebaserat är så otroligt mycket bättre, här kan vi bara köra på och glidet tar aldrig slut. Blev faktiskt förvånad hur stor skillnad det är.
Må gott/A
Det är en vit flaska. woman=för kvinnors känsliga hy
Classic är en svart flaska.
5 09:21:36 följande:
Lis Alm skrev 2009-09-02 15:48:51 följande:
Säger Pjurr woman jag ^^ Bra om man är känslig m.m nice nice! Men alla tycker olika!
Vattenbaserat är billigt, funkar bra med kondom, avdunstar efter ett tag (på gott och ont) och är inte så drygt.
Vattenbaserat innehåller dock en sorts sockerart (glycerin) som om du är känslig kan hjälpa till att orsaka svamp.
Olja/oljebaserat är drygt, glider bra men funkar inte med kondom.
Siliconbaserat är drygt, lite dyrare och funkar bra med kondom.
Vad gör alla med glidmedel? Är våthet o kåthet ett problem?