• pettzons

orolig nu :(

med min dotter gick vattnet halv 4 på natten och hon föddes 21.15 på kvällen.. alltså en låång förlossning.
    är så orolig att allt ska gå för snabbt denna gång.. har 31 dagar kvar men har haft ont i några dagar i ryggen så jag vet inte om det är på gång snart..
    hur startade era förlossningar??

• Svar på tråden orolig nu :(
  • Helena Gordon

Med ettan åkte jag in med kraftiga värkar kl 3 på natten. Vattnet tog dem på mig vid kl 12. Hade krystvärkar i 28 min, hon var född 14:08.

Med tvåan åkte jag in efter att vattnet gått hemma, hade inga värkar alls. Kom in 3.30 (ca 30 min efter att vattnet gått) Kl 4 ca startade värkarna och efter 4 min krystvärkar föddes min son 4:39.

• Mamma till Noelle och William

Det gick fort båda gångerna för mig..
    Med 1:an började lite värkar vid 21, var rejäla värkar vid 01, åkte in o fick ett rum 03 och dottern föddes 04:37. Var öppen 10 när jag kom in. Krystade 22 min.

Med 2:an vaknade jag av värkar 03:30 och åkte in o fick ett rum 06:00 och sonen kom 07:00. Var öppen 6 cm när jag kom in. Krystade 30 min.

Vattnet har inte gått någon gång, de har tagit hål på hinnorna.

Lycka till!!

• Farfalla

vattnet gick vid 2på natten.
    Kände ingenting förrens mot kvällen.
    Åkte in pga av att det gjorde så ont. Den bm ville skicka hem oss, lyssnade inte alls. Men dom hade skiftbyte så det kom in en ny bm som lyssnade, och pga valde hon att kolla om jag börjat öppna mig.. 6cm!
    Sen fortsatte allt i rasande tempo.. Lillprinsen föddes ca 1 timme efter det!

Hon sa i förlossningsrummet att när jag väntar 2a barnet så ska jag helst vara inne innan första känningen :-S
    Detta gör mig väldigt nervös eftersom jag väntar andra nu!!
    (Nu har vi flyttat och har bara 5minuters promenadavstånd till förlossningen )

Lycka till TS!

• pettzons
    Farfalla skrev 2009-08-25 12:01:46 följande:
    vattnet gick vid 2på natten. Kände ingenting förrens mot kvällen.Åkte in pga av att det gjorde så ont. Den bm ville skicka hem oss, lyssnade inte alls. Men dom hade skiftbyte så det kom in en ny bm som lyssnade, och pga valde hon att kolla om jag börjat öppna mig.. 6cm!Sen fortsatte allt i rasande tempo.. Lillprinsen föddes ca 1 timme efter det!Hon sa i förlossningsrummet att när jag väntar 2a barnet så ska jag helst vara inne innan första känningen :-SDetta gör mig väldigt nervös eftersom jag väntar andra nu!!(Nu har vi flyttat och har bara 5minuters promenadavstånd till förlossningen )Lycka till TS!
    ojoj :O jaa jag förstår dej, jag är ju nervös med att det ska gå så himla fort! :O
    man vill ju hinna in i allafall haha.
  • AnnikaGbg

Tvåan tog 28 timmar för mig så det behöver inte alltid vara sant

Svar på tråden orolig nu :(