• barnsjuk

Hur förgyller man tiden hemma?

Innan jag fick barn tänkte jag att när jag ska vara föräldraledig då ska jag vara kreativ, komma igång med sånt jag länge velat göra fast inte haft tid osv. Och nu är jag här, men känner mig förslappad. Visst tar vår lille son lite tid och jag njuter av honom, absolut. Men jag orkar ju inte nånting känns det som. Lite besviken på mig själv att jag inte tar itu med saker. Vill komma igång och träna också. Längtar till och med tillbaks till jobbet ibland fast sonen bara är 6 månader. Är det någon som känner igen sig? Och hur kom ni igång igen? Det är ju en sån värdefull tid det här när man får vara hemma och nu känns det lite som jag slösar bort tiden, även fast jag får möjlighet att vara med vår älskade son...

• Svar på tråden Hur förgyller man tiden hemma?
  • Lillfjompa

Du är inte ensam!
    Jag känner likdant, våran son är 8 måander snart.

Men för att få igång tankeverksamheten och känna att tiden då lilleman sover bara är till spillo satte jag upp mål.

Mina mål är att ta itu med hemmet, renovera sovrummet (måla om, nya möbler osv).
    Sen det där med träningen, började peppa mig med promenader. Träningen kommer tillhösten. Nu är det för fint väder för att sitta inne vid en motionscykel.

Kolla gärna in min blogg med jämna mellanrum, då det kommer lite peppning.

Kram

Svar på tråden Hur förgyller man tiden hemma?