• Mammas gossar

Jag är så trött.........

Jag skäms nästan för att skriva detta, mest för mig själv. jag börjar bli så trött på att vara hemma. Min äldsta e dryg 3 år o minsta 8 mån. Jag söker jobb så det är på g, att pappan ska vara hemma men vet egentligen inte om vi har råd med det, vilket trycker mig. Problemet e väl egentligen min minsta, han e så gnällig, vill bli buren o är på mig JÄMT, Får aldrig vara ifred + att jag jobbar extra på kvällar o helger.
    Jobbet e skönt på det sättet att jag får lite egentid men börjar bli utbrönd. Har ett förflutet av depression o började ta antidepp i Lördags igen, så det börjar köännas bättre nu men det jobbiga är ju att detta går inte att förändra. Jag är mamma. så är det!

Vet inte vad jag vill få ut av inlägget men ville mest skriva av mig.

Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
  • Svar på tråden Jag är så trött.........
  • Kajak

Mammas gossar skrev 2009-08-20 14:17:28 följande:

Jag skäms nästan för att skriva detta, mest för mig själv. jag börjar bli så trött på att vara hemma. Min äldsta e dryg 3 år o minsta 8 mån. Jag söker jobb så det är på g, att pappan ska vara hemma men vet egentligen inte om vi har råd med det, vilket trycker mig. Problemet e väl egentligen min minsta, han e så gnällig, vill bli buren o är på mig JÄMT, Får aldrig vara ifred + att jag jobbar extra på kvällar o helger.Jobbet e skönt på det sättet att jag får lite egentid men börjar bli utbrönd. Har ett förflutet av depression o började ta antidepp i Lördags igen, så det börjar köännas bättre nu men det jobbiga är ju att detta går inte att förändra. Jag är mamma. så är det!Vet inte vad jag vill få ut av inlägget men ville mest skriva av mig.
    jaa man får känna så...
    Man är bara en människa.

Prata gärna med din man om det.
    Kanske kan du åka bort ett tag (några dagar?) för att samla kraft?
    Så du orkar lite mer tills du får veta hur det med jobbet för dig.

Där med ekonomi... det löser sig.
    Min man ska oxå vara hemma flera månader, han tjänar nu mer än jag hade innan jag blev mammaledig första gång (vi har 3 barn)

Lycka till med jobbet.
  • Hemmaföräldern

Jamen det är väl klart att du är trött då :)
    8 månaders åldern kan vara jobbig och de kan vara precis så klängiga som du beskriver. Ge din lilla knodd all den närhet han behöver och lyxa till dig med något som du riktigt gillar när han somnat. Minispa, god mat, något kul att läsa eller vad et jag. När han kommit ur sin fas, så se till att du får lite tid att göra vad du vill när pappan istället för träda in några timmar lite då och då.

• Mammas gossar

Tack för era svar...

Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
Svar på tråden Jag är så trött.........