• Anilia

Frågor ang. crosstrainer och träning!

Hur länge bör man köra på crosstrainern för att det överhuvudtaget ska betyda något för både motion och vikten? Vissa säger 20 minuter andra 30..

Om man kör ett morgonpass, vilket är bäst, äta frukosten innan eller efter? Jag förmodar att det är efter eftersom förbränningen tar mer då, eller?

Finns det någon bra internet sida med olika stretchövningar att göra efter träningen?

Har ni mer tips angående att träna med crosstrainer? Tack!

• Svar på tråden Frågor ang. crosstrainer och träning!
  • solsken

Iform.se har jag för mig hade ett bra träningsprogram för crosstrainern och de har ju även bra övningar för annat har jag för mig.

Allt beror väl på vad du har för kondition till att börja med? 20 minuter kan ju vara dödens jobbigt i början på crosstrainern, men efter ett par gånger vill i alla fall jag gärna öka antingen motståndet eller tiden.

• Anilia
    solsken skrev 2009-08-16 16:43:58 följande:
    Iform.se har jag för mig hade ett bra träningsprogram för crosstrainern och de har ju även bra övningar för annat har jag för mig.Allt beror väl på vad du har för kondition till att börja med? 20 minuter kan ju vara dödens jobbigt i början på crosstrainern, men efter ett par gånger vill i alla fall jag gärna öka antingen motståndet eller tiden.
    Okei, ska kolla det, tack! :) Ja precis.. Får nog prova mig fram.
  • pilla82

All träning är bättre än ingen träning, så börja med 20 minuter och öka efter hand!

Om du menar att du vill gå ner i vikt (?) så hade jag kört innan frukost eller vänta minst ett par timmar efter frukosten så är fettförbränningen som bäst. Tränar du direkt efter frukosten kommer kroppen ta av dina kolhydratdepåer och inte av fettet.

Men vill du öka konditionen och köra ett tufft pass med intervaller och så är det såklart bra att ha mat i magen för att orka prestera. Så det beror ju lite på vad man är ute efter!

Hoppas du blev lite klokare:)

• Anilia
    pilla82 skrev 2009-08-16 16:49:42 följande:
    All träning är bättre än ingen träning, så börja med 20 minuter och öka efter hand! Om du menar att du vill gå ner i vikt (?) så hade jag kört innan frukost eller vänta minst ett par timmar efter frukosten så är fettförbränningen som bäst. Tränar du direkt efter frukosten kommer kroppen ta av dina kolhydratdepåer och inte av fettet. Men vill du öka konditionen och köra ett tufft pass med intervaller och så är det såklart bra att ha mat i magen för att orka prestera. Så det beror ju lite på vad man är ute efter!Hoppas du blev lite klokare:)
    Okei! Tack! Det var precis så jag tänkte. Tänkte börja med att gå ner några kilo och sedan blir det konditions träning efter det :)
  • laraa01

vad ska jag göra vill gå ner

Svar på tråden Frågor ang. crosstrainer och träning!