• JosephineFredrikRos

Fördommar arbetsförmedlingen

följde med en tjej kompis till arbetsförmedlingen som är född 88 själv är jag 89.
    när hon kom in till tanten så säger tanten det är väl inte ditt barn väl!? nej svara min kompis då som blir förvånad över en sån fråga.
    så säger tanten -tänkte väl det du är väl lite ung för det. kompisen min som är ganska irriterad över att gå dit över huvud taget nästan skriker åt tanten att hon varken har med det att göra och att när hon ändå hade tryckt ner sin långa näsa i vattnet så sa hon att jag va ännu yngre.

när ska folk sluta att lägga sig i och bry sig om sånt dom inte har med att göra.

• Svar på tråden Fördommar arbetsförmedlingen
  • Menhir

Visst, det kan ha varit ett otrevligt bemötande men det KAN också ha varit ett lite oförsiktigt kallprat.

Din kompis var "redan irriterad över att gå dit överhuvudtaget" så hon tolkade troligen det "tanten" sade mer negativt än nödvändigt.

Rent allmänt kommer man längre i livet om man inte skriker åt folk utan resonerar istället och om man inte är så lättkränkt.

Hälsar en som själv blev mamma vid 20

• JosephineFredrikRos

det va precis de jag sa till henne med att hon överreagerade. men när hon härmade det tonläget handläggaren hade så fick jag hålla med om henne att det va en väldigt dum kommentar.
    för om hon hade sagt det i normalt som du sa kallprat så hade det inte gjort något. men det var riktigt snorkigt sagt. och hon brukar inte överreagera då hon jobbar med barn.

• lunkentuss

Jag hänger inte med riktigt. Trodde hon att DU var hennes barn elr hade du med DITT barn så hon trodde ditt barn var din kompis?
    Eller vilket barn undrade hon på arbetsförmedlingen över? xD

• JosephineFredrikRos

jag hade med min dotter=).

• lunkentuss
    JosephineFredrikRos skrev 2009-08-15 13:05:18 följande:
    jag hade med min dotter=).
    oki, då e ja med
Svar på tråden Fördommar arbetsförmedlingen