Ännu en helg men bonusen *suck*
Nu har jag börjat känna att jag inte tycker det är roligt med dessa helger, jag orkar bara inte med dem!
Min sambos dotter på 3 år kommer ikväll och för att ingen ska missförstå mig och tro att jag inte tycker om henne så påpekar jag att det är en av de goaste flickor som finns förutom en liten detalj... eller flera.
Hon skriker hela tiden när hon ska prata,skär i öronen på oss alla andra. (Nej hon har ingen fel på hörseln)
Gnäller och klänger,puttar bort vår andra dotter,biter, slåss, Lyssnar inte alls på vad man säger förrän jag tar henne i armen och säger att hennes uppförande inte är OK.
Då har hon iaf lyssnat medan jag pratar men sen är det bortglömt och hon gör om samma saker igen.
Vår andra dotter får inte komma nära Pappa för det är hennes,hon tillåts att göra så och vår dotter blir ledsen.
Det har gått så långt att både jag och vår dotter vill åka och hälsa på Morfar dessa helger för att inte vara hemma.
Jag orkar verkligen inte vara den där "sura tanten" som säger till henne att uppföra sig precis hela tiden, men gör inte jag det så blir det bara annu mer gnäll från henne och pappa tycker synd om henne för att hon tar till hundvalpsögonen.
Det blir det iofs även om jag säger till henne, då ropar hon på pappa tills han kommer och kramar henne.
Här hos oss får hon inte sova i vår säng hela nätterna vilket gör att hon kommer flera flera gånger om natten och vill krypa ner, jag säger nej och tar tillbaka henne till sin säng. Pappa vaknar inte förrän jag säger till, då lägger han sig i hennes säng istället.
Hemma hos sin mamma sover hon i samma säng hela natten, men hon måste ju kunna skilja på där och här som 3 åring?
Där är det OK att slå mamma och skrika med så jag förstår ju att beteendet sitter kvar när hon kommer hit.
Har pratat MASSOR med min sambo om detta och har blivit tusen gånger bättre än vad han va förut.. Nu får hon faktiskt leka ensam utan att han vaktar som en hök.
Om två månader kommer tillökning och jag kommer att vara uppe på nätterna, då har jag sagt att innan dess ska hon sova i sin säng, lära sig att sova ensam, (hon och äldsta dottern delar rum) Så hon är inte helt ensam ändå. Blir det ingen förändring så har jag sagt att det blir olika sovrum, Jag, bebis och vår dotter i ett rum och han & bonusen i andra rummet.
Han säger att det ska vi fixa innan dess men sen "glömmer" han bort det lagom till helgerna när hon är här, gör inte jag det så blir det inte gjort.
Vad annat kan jag göra för att slippa vara "surtanten" som bara säger att så får du inte göra...???