• The Black Lady

Någon av era prematurer som ej går upp i vikt? (treåring)

Isak föddes 10 veckor för tidigt....vägde 1130 gram och var 39 cm.

Han har aldrig stått still så här i vikten....

Isak är nu 3 år och har inte ökat i vikt sedan 31 mars..... han är 92 cm lång och väger exakt 13,2 kg.

Idag sa barnläkaren att vi ska börja med jättemycket fett i maten som ex grädde osv... Vi ska även börja med näringsdrycker.....!

Han är superpigg och mycket aktiv... men äter som en fågelunge...

Fler som haft så här?

Hur har det löst sig för er?

• Svar på tråden Någon av era prematurer som ej går upp i vikt? (treåring)
  • FavvoJonna

Min systers barn är tre år o väger 11 kg o han är Inte prematur.. Där säger de att det är ok o gör inget speciellt åt det.

• The Black Lady
    FavvoJonna skrev 2009-08-12 17:27:10 följande:
    Min systers barn är tre år o väger 11 kg o han är Inte prematur.. Där säger de att det är ok o gör inget speciellt åt det.
    Ok, men då har han följt sin viktkurva?

Min sons viktkurva har börjat dala lite för mycket... och det är därför de vill att vi ska ge näringsdrycker....
  • Nanook

Jag har en son som fyller 4 om tre dagar. Han är född också prematurt, i v. 34. Han var stor för tiden när han föddes (2600g/46cm) men har växt extremt sakta, är idag 13kg/95cm.

• Fannyy

Min dotter är tre år o väger 14 kg och hon är inte prematur.. dem säger att det är ok o gör inget speciellt åt det.

• The Black Lady

TAck för alla svar..

Det som kan göra mig lite orolig är om han skulle ex få magsjuka... han har ju inget att "ta av" då....

• Ell

Vår dotter är nu 13 månader, född i vecka 29+2 med en födelsevikt på 728 gram. Hon började vid ca 6 månaders ålder matvägra så vi har varit tvugna att ha massor med tillsatser i hennes mat så att hon inte ska gå neråt i vikt. Numer väger hon 7,2 kg så hon är fortfarande liten. Till oss har de sagt att om hon börjar matvägra vid sjukdom sätter de sond i näsan direkt då hon inte får gå neråt i vikt.

• cloudberry79

Jag har en son som blir 2 i oktober, han har stått stilla sedan mitten av februari, så vi har just börjat vår utredning. Han växer varken på längden eller vikten, är 77.5 cm lång och väger just över 9 kilo. Han äter bra, men det räcker inte. Vi kommer i första hand att få dietistens utlåtande, sedan ska det tas prover gällande gluten, mjölk och andra allergier.

If you love me - please don't feed me!
  • cloudberry79

Glömde tillägga att Vidar är född i vecka 28, vägde 1355 gram och var 40 cm lång. Han följde sin kurva fram till jul förra året, men sen har han dalat mer och mer.

If you love me - please don't feed me!
Svar på tråden Någon av era prematurer som ej går upp i vikt? (treåring)