• funfactory

Mitt hem luktar avlopp! Hjälp.

Någonting konstigt har hänt med vårt badrum.
    I går gick jag och duschade som vanligt och efter en timme när jag skulle gå tillbaka till badrummet så luktar det avlopp. Inte lite heller. Luften känns kvav och fuktig samtidigt som det luktar avlopp. Jag har svårt att avgöra om det luktar ifrån toaletten, brunnen till badkaret eller handfatet. Idag luktar det lika illa och jag vill inte duscha där inne när det luktar så illa och luften känns så tjock.
    Vad har hänt? Vad ska jag göra för att fixa problemet?

Någon kunnig?

• Svar på tråden Mitt hem luktar avlopp! Hjälp.
  • Trollet Ludenben

Trodde att vårt badrum luktade avlopp men det visade sig vara liklukt. Grannen under oss var död och hade legat där ett tag... uack. Tyckte att det luktade väl skumt för att va avlopp men kom inte på vad det kunde vara förens jag fick veta att han legat och dött där under. Jisses vad det stank när de öppnade hans lägenhet för att vädra ut.

• Elli47

Rensa golvbrunnarna... ett tips. Har ni någon golvbrunn eller liknande som inte används, det kan torka och blir då dålig lukt. Bor ni i lägenhet kan det komma från någon annan lägenhet.

• funfactory

Trollet Ludenben skrev 2009-08-11 10:54:28 följande:

Trodde att vårt badrum luktade avlopp men det visade sig vara liklukt. Grannen under oss var död och hade legat där ett tag... uack. Tyckte att det luktade väl skumt för att va avlopp men kom inte på vad det kunde vara förens jag fick veta att han legat och dött där under. Jisses vad det stank när de öppnade hans lägenhet för att vädra ut.
    Haha okej. Men jag tror inte jag har ett lik där under för då hade mitt andra badrum också luktat misstänker jag :)
  • funfactory
    Elli47 skrev 2009-08-11 10:56:31 följande:
    Rensa golvbrunnarna... ett tips. Har ni någon golvbrunn eller liknande som inte används, det kan torka och blir då dålig lukt. Bor ni i lägenhet kan det komma från någon annan lägenhet.
    Den blir ju använd eftersom vi duschar varje dag, men jag kanske måste rensa den då. Det får bli i morgon då. Ska ju ju till jobbet strax =D
    Bor dock i en lägenhet faktiskt, men det är bara ett badrum av två som luktar.
  • funfactory

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-08-11 10:58:33 följande:

Gör rent i dina vattenlås, speciellt det i golvet.
    Vad är ett vattenlås?
  • Elli47
    funfactory skrev 2009-08-11 10:59:02 följande:
    Den blir ju använd eftersom vi duschar varje dag, men jag kanske måste rensa den då. Det får bli i morgon då. Ska ju ju till jobbet strax =D Bor dock i en lägenhet faktiskt, men det är bara ett badrum av två som luktar.
    Det hjälper inte att duscha... golvbrunnar måste rengöras ändå, det fastnar ju hår och ludd där.
  • Ulf Harrys Farsa
    funfactory skrev 2009-08-11 10:59:29 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-08-11 10:58:33 följande: Vad är ett vattenlås?
    kröken under handfatet t.ex, sitter en liknande konstruktion i golvet, Smuts = gaser från avloppet sipprar igenom = luktar bajs
  • Trollet Ludenben
    funfactory skrev 2009-08-11 10:57:04 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-08-11 10:54:28 följande: Haha okej. Men jag tror inte jag har ett lik där under för då hade mitt andra badrum också luktat misstänker jag :)
    haha ja, du har nog bara skit i rören som gör att det luktar. Hoppas det i alla fall för liklukt är ju inte trevligt. Hoppas att du kommer till rätta med lukten med tips du får här.
  • funfactory
    Elli47 skrev 2009-08-11 10:59:38 följande:
    Det hjälper inte att duscha... golvbrunnar måste rengöras ändå, det fastnar ju hår och ludd där.
    Sant. Jaha, då får jag väl dyka ner i brunnen och se vad jag hittar =) Usch
Svar på tråden Mitt hem luktar avlopp! Hjälp.