• kardemummakrydda

Förlora mkt på jobba deltid?

Ni som kommer börja jobba deltid så småningom undrar jag om man tjänar mycket mindre än att jobba heltid. Förlorar man på det?
    Jag vil försöka jobba mindre under dem första 3 åren iallfall men visst är jag orolig för ekonomin.

Min man och jag är inte gifta så om något skulle hända honom (gud förbjude) skulle jag ligga risigt till....Har en liten att rå om.

• Svar på tråden Förlora mkt på jobba deltid?
  • Fruochmamma

Jag valde att arbeta 50% de första 5 månaderna vilket var jätte skönt både för Ludvig och hans dagistider plus att det var en lugn start på jobbet. Det var tacksamt att både våran ekonomi klarade det och att min arbetsgivare gick med på det.

Givetvis känns det i plånboken, men vi ansåg att det gav mer i det hela.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • DrKejs

Har jobbat deltid rätt länge nu och det går. Dock måste man prioritera bort onödiga utgifter, det är inte fett att ha två deltidsarbetande föräldrar och barnen hemma. Det hjälper om man har en buffert att ta av.

• Maria222

Jag arbetar 75%, förlorar drygt 5000:- på det i månaden innan skatt, men det är det absolut värt.

• mammamutilltre

Jag jobbar 60% och klart man förlorar några tusen men man vinner mkt annat på att få tid med barnen, man får prioritera bort annat under de åren helt enkelt.

• kardemummakrydda

Hur många år tänker du jobba deltid?

mammamutilltre skrev 2009-08-13 20:14:38 följande:
    Jag jobbar 60% och klart man förlorar några tusen men man vinner mkt annat på att få tid med barnen, man får prioritera bort annat under de åren helt enkelt.
  • mammamutilltre
    kardemummakrydda skrev 2009-08-13 20:15:01 följande:
    Hur många år tänker du jobba deltid?
    Jag blir föräldrarledig i höst igen men tänker nog jobba deltid ett tag efter den f- ledigheten med, kan inte säga hur länge men kanske tills sista blir 7-8??
Svar på tråden Förlora mkt på jobba deltid?