• dragona

Halvpension eller allinclusive?

Jag och min 8-åring ska till alanya nästa sommar. Jag har tänkt ta halvpension eller allinclusive, men jag kan inte bestämma mig.
    Hur mycket fickpengar tror ni det går åt om vi väljer halvpension för 2 veckor. Det ska täcka mat och dryck, glass etc. Jag vill inte snåla. Alla tips och råd är varmt välkomna.

• Svar på tråden Halvpension eller allinclusive?
  • Silverkatten06

En hel del. Det blir alltid mycket dyrare än man tänkt sig när man ska äta ute samt köpa dricka, glass etc. Gissningsvis blir det billigare med all inclusive, MEN det är ju å andra sidan trevligare att kunna äta på lite olika restauranger...

• dragona

Ingen som haft halvpension ?

• Elli47

Vi hade halvpension när vi var en vecka i Tunisien i juli, jag och mina två söner (6 och 9 år). Vi gjorde av med ca 3000 kr på shopping, glass, lunchmat, godis m m. Vi åt även en middag på en pizzeria istället för hotellet eftersom ungarna ville ha pizza. Skulle dock tro att Tunisien är ganska mycket billigare än Turkiet.

• Syrran83

Vilket hotell bor ni på?
    Glass och vissa drycker ingår inte alltid i allinclusive - kolla upp vad som ingår innan du bestämmer något.
    Var i Alanya förra året och hade allinclusive och min erfarenhet är att det inte var så bra.
    Frukost var helt underbart att få varje morgon, men övriga måltider hade inte behövts. Lunchen missade vi i princip varje dag eftersom vi hellre var på stranden än hotellet. Middagen bestod av i princip samma buffé varje kväll. Var helt sjukt less på den i slutet av veckan...

• dragona

Vi ska bo på lägenheter Margarita. Lokalt öl, vin, läsk och mineralvatten ingår. Glass till barnen ingår i alla fall 1 ggr per dag. Någon som bott på detta hotell?

• luzorsus

hur mycket blir prisskillnaden om ni väljer all inclusive resp.halv pension

• dragona

Om vi väljer halvpension kostar det 1680 kr. Allinclusive kostar 3100 kr. Barn äter gratis med betalande vuxen.

• luzorsus

jag skulle tagit all inclusive om det är bra deal på det, alltså om det är bra tider, många mål, glass fler gr per dag, gratis dryck till barnen under dagen.bero rju lite på hur ni tänkt spendera er semester, har ni tänkt hänga mycket vid hotellet och deras pool så är dte ju bra, men ska ni ut och sightseea etc så gr det ju mycket pengar ändå till dryck etc

• Syrran83

Är ni mycket för att hänga på hotellet så är ju allinclusive ett bra alternativ. Men som sagt. Vi blev grymt less på den enformiga buffén.
    Lokala drycker ingår endast vissa tider ibland. (för oss 11-23)
    Känner inte till ditt hotell, men vi flög med Detur. Kan vara att deras standard inte är så bra.

Svar på tråden Halvpension eller allinclusive?