Bebis Anna skrev 2009-08-08 08:11:32 följande:
Jag håller med om att de är mkt gnällande från vissa håll. Men jag tycker inte vi ska acceptera moral tanterna på bussen eller lekplatsen. Även fast man inte frågar om råd så kommer dom ändå " gör si" "gör så". Jag har svårt för såna tanter måste jag säga. Men de är bara o sätta dövörat till.förstår inte varför vissa tror och tycker att deras råd är bäst, och att yngre föräldrar måste ju bara få dom råden. Sen får män mer sällan såna kommentarer eller råd än vad kvinnor får. Hur schyssta är vi kvinnor mot varandra egentligen?
En sån är jag faktist. Om jag ser att någon har problem med något så brukar jag ge tips på hur man kan göra. Allt hänger ju på hur man lägger fram det. Och jag vet att vissa har en översittarattityd, men det är inte bara vi yngre som får "råd" från dessa.
Och ärligt talat så har jag själv stött på betydligt fler besserwissrar i 20-årsåldern än i 30-40 årsåldern.
Alltid lika kul med en 20-årig mamma med en unge på sisådär 2-3 månader ställer sig och berättar hur jag som iaf varit mamma i 4 år ska göra.