Hej!
Jag har 4 barn, första födde jag 3 dagar innan bf, min andra som idag är en ängel fick jag i vecka 24 +2, redan i vecka 20 började vatten att läka, jag blev inlagd å klarade att behålla henne i 4 veckor till, ingen kan förklara vad som hände, jag hade även öppnat mig 8 cm då i vecka 20, blev ihopsydd runt livmodertappen.
När jag väntade 3:an så blev jag ihopsydd redan i vecka 16, cerklage runt livmodertappen allt gick bra denna gång å jag blev snittad i vecka 41, 4:an som föddes med planerat snitt i våras gick allt bra med, tätta koller av livmodertapp så att jag inte skulle ha börjat öppna mig. Allt har med andra ord gått bra med de 3 barnen som finns hos mig men min ängel kommer jag aldrig att få svar på varför det hände det som hände, det enda vi kan "ta på" är att jag va sjuk hela grav, förkyld, halsfluss ja sånna ganska vanliga sjukdomar som gick över först då hon kom ut.
Jag har aldrig varit rädd att skaffa fler barn efter det som hände men visst har tankarna ändå funnits under grav att det kan hända igen å orkar jag verkligen gå igenom sjukhustider igen?! Låg 4,5 månad med henne på neo i Umeå + att jag själv låg inne på hemsjukhuset 4 veckor oxå.
Känns som om jag mest bara babblar på nu men jag tror du förstår allt jag skrivit