Framfall? Känsliga varnas
Om det är någon som vet eller kanske varit med om framfall... hur kan det se ut där nere då?
Läst en del om det på nätet men tycker inte att de ger svar på så mycket av dem frågor ja funderar på..
En del pratar om att de ser ut som en boll och då kan det vara livmoderframfall?
Andra säger att är det slidväggarna som släppt så är ytan skrovlig?
Å sen finns det dem som har problem med urinröret...
Försökte hitta bilder på hur ett underliv ser ut i "normala fall" och hur de kan se ut vid framfall. Men de va svårt. Hittade dock en på vardguiden.se men där såg man bara från sidan... jag skulle vilja veta hur de kan se ut underifrån. Förbi blygdläpparna...
Jag födde barn för ca 8v sedan och precis efter förlossningen så ville jag inte upp o gå under första dygnet för det kändes ömt och pressade neråt.
Hon som låg bredvid mig var uppe och sprang på en gång... är det ovanligt att det trycker och ömmar så pass som ja hade?
Nu känns det inte alls så. Men ja tycker de ser annorlunda ut "därnere". Tycker de verkar vara mer "grejer" där. Men minnet kan ju förvirra...
Ursäkta detaljerna.. men tycker de verkar som att urinröret syns mer nu än innan? Hur mycket brukar de synas? Min liknar en lillfingernagel... en platt sak med hål i mitten?? Har svårt att knipa av strålen och kan inte hålla mig så länge när ja väl börjar bli kissnödig. Kollar man med spegel så ser det ganska normalt ut om man ligger ner... men reser jag mig upp så är de nåt som dyker upp?
Misstänker att slidväggsframfall och att urinröret åkt ner... =(
En fråga till...
Någon som vet varför det är viktigt att kissa så fort som möjligt efter förlossningen?