• Me and my life

Svensk adopterad!

hej hej jag är en adopterad tjej i från sverige ..
    mitt namn är marie och är 20 år blir 21 i nov.
    har en dotter på 9månader..
    jag har idag en jätte bra kontakt me min biologiska mamma och syskon.. men min biologiska pappa vill inte ha med mig att göra.. han har jag inte hört något ifrån på 6 år.. =(

Funderar på att söka upp honom igen för att berätta att han faktiskt har blivit morfar.. han hade ju lovat mig att vi skulle ha mailkontakt.. men den bröt han ju = ( han tyckte att jag aldrig hörde av mig.. men jag skrev varje dag till honom!! Fick aldrig något svar!..

Så kanske skulle gå till FB och få hans adress och skriva ett fysisktbrev istället..

• Svar på tråden Svensk adopterad!
  • carola1977

Ja, skriv ett brev och skicka med ett kort på din dotter och att din pappa gärna får höra av sig om han vill träffa er. Hör han inte av sig kanske du ska respektera det och lämna honom ifred.

• Me and my life
    carola1977 skrev 2009-07-29 11:11:55 följande:
    Ja, skriv ett brev och skicka med ett kort på din dotter och att din pappa gärna får höra av sig om han vill träffa er. Hör han inte av sig kanske du ska respektera det och lämna honom ifred.
    hahaha.. lämna honom ifred.. de kan han glömma.. jag har rätt att lära känna min egen pappa och dessutom rätt att träffa släckten också..
    och jag hoppas att han har så pass mycket vett i hjärnan att han engagerar sig lite..
  • bananflugan82

Jag förstår att du vill ha kontakt med din biologiska pappa, speciellt nu när du själv fått barn. Men, om han inte vill så går det inte att tvinga honom...
    Jag har levt med min pappa tills jag var 15 oh mina föräldrar delade på sig, då försvann han. Vi hade ingen speciellt kontakt under flera, flera år.
    Jag väntar nu själv barn och känner att det känns lite sorligt. Jag har en styvpappa som har varit mer pappa till mig.
    Som sagt, om han inte vill så går det inte att tvinga någon. Speciellt som du är adopterad av andra..

• linjes

Me and my life skrev 2009-07-29 11:16:13 följande:

hahaha.. lämna honom ifred.. de kan han glömma.. jag har rätt att lära känna min egen pappa och dessutom rätt att träffa släckten också.. och jag hoppas att han har så pass mycket vett i hjärnan att han engagerar sig lite..
    Inte för att låta elak men det finns ju en anledning till att du blev bortadopterad,och det är ju rätt uppenbart att han inte vill ha kontakt med dig..Varför tvinga dig på? Du har ju dina adoptivföräldrar,duger inte dom?
  • Angla

hahaha.. lämna honom ifred.. de kan han glömma.. jag har rätt att lära känna min egen pappa och dessutom rätt att träffa släckten också.. och jag hoppas att han har så pass mycket vett i hjärnan att han engagerar sig lite..
    Man har rätt att känna till sitt ursprung men man kan aldrig tvinga sig till en relation. När du blev adopterad så avsa sig din biologiskapappa all juridiskrätt och kanske la han då också de käslomässiga banden åtsidan. Tror du måste se framåt och acceptera att han inte ingår i din framtid. Gläd dig över de stunder ni haft, att du vet vem han är.
  • Ethi

Faktiskt inte... Han är inte din pappa längre och det är inte längre din släkt. Både dina och hans rättigheter försvann i och med det.

Den enda du har rättigheter gentemot och tvärt om, är din riktiga pappa.

• Me and my life
    bananflugan82 skrev 2009-07-29 23:07:37 följande:
    Jag förstår att du vill ha kontakt med din biologiska pappa, speciellt nu när du själv fått barn. Men, om han inte vill så går det inte att tvinga honom... Jag har levt med min pappa tills jag var 15 oh mina föräldrar delade på sig, då försvann han. Vi hade ingen speciellt kontakt under flera, flera år. Jag väntar nu själv barn och känner att det känns lite sorligt. Jag har en styvpappa som har varit mer pappa till mig. Som sagt, om han inte vill så går det inte att tvinga någon. Speciellt som du är adopterad av andra..
    jag säger inte att han måste träffa mig o min dotter... men de minsta han kan göra är att ha en mailkontakt eller brevkontakt tycker jag.. kan han tänka på mig varje gång jag fyller år kan han väll skriva lite till mig också...
  • Me and my life
    linjes skrev 2009-07-30 00:47:26 följande:
    Me and my life skrev 2009-07-29 11:16:13 följande: Inte för att låta elak men det finns ju en anledning till att du blev bortadopterad,och det är ju rätt uppenbart att han inte vill ha kontakt med dig..Varför tvinga dig på? Du har ju dina adoptivföräldrar,duger inte dom?
    du vet inte själv hur de känns att först ha kontakt med din biologiska pappa och sedan helt plötsligt så pang tar han bort sin mail vilket va den enda kontakt jag fick ha med honom.. fick inte hälsa på honom ute på stan, inte något... du tror att de är så lätt att bo i samma stad som sin biologiska pappa eller?? ska kontakta honom så han får veta och säga att de vore ju kul om han kanske ville ses någon gång för att få träffa sitt barnbarn.. på de viset får han uppleva det han missade me mej..
  • Me and my life
    Angla skrev 2009-07-30 05:52:32 följande:
    Me and my life skrev 2009-07-29 11:16:13 följande: Man har rätt att känna till sitt ursprung men man kan aldrig tvinga sig till en relation. När du blev adopterad så avsa sig din biologiskapappa all juridiskrätt och kanske la han då också de käslomässiga banden åtsidan. Tror du måste se framåt och acceptera att han inte ingår i din framtid. Gläd dig över de stunder ni haft, att du vet vem han är.
    hahaha... laggt dom känslomässiga banden åt sidan jaha.. men hade han gjort det hade han inte tänkt på mig varje gång jag fyller år.. undra hur jag har det.. undrat hur de går för mig o en massa annat..
  • Me and my life
    Ethi skrev 2009-07-30 07:24:50 följande:
    Faktiskt inte... Han är inte din pappa längre och det är inte längre din släkt. Både dina och hans rättigheter försvann i och med det. Den enda du har rättigheter gentemot och tvärt om, är din riktiga pappa. Me and my life skrev 2009-07-29 11:16:13 följande:
    tsss. du har faktiskt fel i det... jag har pratat med den som hjälpte mig att få kontakt me min biologiska pappa om att hitta släkten och säger han att jag har rätt till det så är det ju så också..
Svar på tråden Svensk adopterad!