Utekatter som blivit innekatter-Råd!
Min 10-åriga hankatt har alltid fått vara ute, vilket varit otroloigt smidigt då jag hela tiden jag haft honom har bott i markplanslägenheter. sen fyra år så bor vi i stan (bodde tidigare i en småstad) och lägenheten vi har nu är också den på markplan. Men nu måste vi flytta, eftersom vår nya fastighetsägare håller på att tömma huset vi bor i, som ska totalrenoveras och hyras ut som seniorboende. Så nu flyttar vi i slutet av augusti och den nya lägenheten ligger på första våningen i ett höghus (vi kommer bo ca två meter upp från marken, med balkong) och vi kommer inte längre kunna släppa ut katten när helst han vill ut. Därför har vi tänkt försöka vänja honom med sele och koppel plus låda, vilket jag bävar för, eftersom han är så otroligt "självständig", van att kunna komma och gå som han vill, när han vill. dessutom är han inte jättebekväm med att gå på lådan, även om han är rumsren, vill hellre gå ut. Ni som varit med om samma sak, berätta gärna hur ni gjorde och dela med er om ni har några bra tips!