• PyretX

Seriösa eller???

Dessa firmor förekommer ofta på Blocket Stockholm:

A La Carte Baby Expo ( alacartebabyexpo.dinstudio.se/ ) och
    Eurobaby Factory Outlet ( www.eurobaby.info )

Jag är inte från Stockholm, men jag undrar om det är värt en tripp dit om man är i "stor stan" för att köpa en vagn för att slippa ta med sin hemifrån. Dom verkar ha många vagnar att välja. Eller är alla beställningsvaror? Jag får intrycket av hemsidorna att "allt" finns på lager.

Är det någon som vet? Är det någon som har köpt sin barnvagn där? Nöjd eller?

• Svar på tråden Seriösa eller???
  • PyretX

Hallå Stockholmare.
    Är det ingen som vet något om dessa firmor. Inte? Varför finns dom då om ingen vet något . Dom borde ju ha gått i konkurs om ingen har handlat där.

• blinkalilla

Jag bor i Sthlm och uppmärksammade också deras annonser på blocket och åkte ut för att kolla in vagnarna.

Den vagnen som jag var intresserad var den med rörliga små framhjul och stora bakhjul men när jag väl kom till "butiken" (som egentligen är vardagsrummet i en villa) ändrade jag mig direkt.
    Såg inte ut att hålla så hög kvalitet.
    Sen så fanns det även en duovagn med sitt och liggdel som verkade vara bra med bra gung i och jag tänkte först att köpa den men blev alldeles förskräckt av dessa gubbar som var så jäkla på och påstod att varorna skulle ta slut om inte jag köpte...annonserna hade då funnits i evigheter så det var bara försäljningstaktik.

Dessutom var de rätt så ignoranta och den ena påstod att han var en av ägarna till fabriken som tillverkar vagnarna i Polen.

De är kanske pålitliga att köpa ifrån men jag skulle aldrig ge en enda krona till dessa ignoranta, otrevliga och skrikiga gubbar.

Köpte en begagnad Emmaljunga duovagn med tillbehör och känner att vagnen känns bra och trygg.

• Zelmilainen

jag har haft mailkontakt med den första firman. har aldrig stött på nån mer otrevlig, dryg och oseriös säljare som han. var intresserad av en vagn för framtiden, men han fick mig snabbt att ändra mig. han svarade inte alls på mina frågor.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • JFS01

Hej du som skrivit att Eurobabys vagnar inte håller hög kvalitet.

Jag var där igår  2/6 och tittade på deras vagnar, man blev väl emottagen , fick fin demonstatration   av en mycket kunnig kvinna i 50 års åldern  som hade 2 egna barn.

Ett 30 tal vagnar fanns i deras  utställning  tillsammans med färgprover ( sittdelarna)  på alla deras vagnar , man fick vagnen med sig direkt i valfri färg av de  vagnar de hade på sitt stora lager ( som också blev förevisat , = stor ordning rent och snyggt , egen verkstad där serviceteknikern jobbar med service 7 dagar i veckan. + att han monterar vagnarna körklara utan kostnad.
    Dessutom fick jag se deras  reservdelslager som var otroligt stort och välsorterat. 

Vi köpte en vagn och betalade  den , sedan fick vi den levererad till vårt hotell ( Radisson i Stockholm ) för vi skulle åka tillbaka till Malmö  , min man hade sprungit Maraton i Stockholm.  
    En sagolik fin service som inte kostade ett enda öre  

En annan sak  Vi fick sitta i företagets vackra trädgård och i lugn och ro studera både vagnen och omgivningen,
    ingen påträngande försäljare som till varje pris skulle sälja,  utan allt var korrekt  precis så som man önskar  stt det skulle vara i en babyaffär.
    Här fanns verkligen inget tingeltangel utan allt sköttes helt proffsigt   av de två arbetande personer som  jobbade på söndagen.

Jag har varit inne i många stora babyaffärer i Malmö och ingenstans har jag någon gång mött så trevlig personal som   förevisat vagnarna och man slapp höra att det här är sista vagnen....
    Korrekt och trevligt bemötande, man bugar och tackar

Josefine strahle , Malmö    

Svar på tråden Seriösa eller???