• Rosenbarn

Phil & Ted syskonvagn del 15

Välkommen till 15:e Phil and Ted´s tråden!

Text kopierad från Missy Cat Phil and ted tråd nr 14

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ?babypositionen? där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40914001.html

Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

Demofilm av en sport V1

Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-...

Lägg ut era bilder på vagnen, tillbehör och tips och trix

BILDTRÅD 1: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

BILDTRÅD 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-29 00:47
    BILDTRÅD 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496899.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 21:32
    Senaste tråden Nr 14 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496646.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 06:40
    BILDTRÅD 3 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46088932.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 06:41
    BILDTRÅD 3 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46088932.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-26 11:51
    Mönster till dynor

www.familjeliv.se/Hem/varmlandsfrun/galleri.php

• Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 15
  • lillronya

Hoppar in i nya tråden trots att jag inte har nån P&T än.
    Ska åka och provköra imorgon.

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • UllaBella

Kikar också in! Vi var iväg och provkörde Vibe och gav den en tuff match i butiken innan vi bestämde oss. Jag satt i vår 2-åriga dotter och så krånglade vi in oss i de mest trånga och krångliga utrymmena i affären mellan spjälsängar och andra ""hinder". Sen åkte vi hem och beställde till ett mer förmånligt pris, paketerbjudande på fritidsportalen.

• lillronya
    UllaBella skrev 2009-07-28 22:00:37 följande:
    Kikar också in! Vi var iväg och provkörde Vibe och gav den en tuff match i butiken innan vi bestämde oss. Jag satt i vår 2-åriga dotter och så krånglade vi in oss i de mest trånga och krångliga utrymmena i affären mellan spjälsängar och andra ""hinder". Sen åkte vi hem och beställde till ett mer förmånligt pris, paketerbjudande på fritidsportalen.
    Jag ska ta mina battingar på 2 och snart 4 år och åka och ge de en match i butiken imorgon.
    Sen gör jag nog som du. Finns ju bättre pris på andra ställen.
  • lillronya
    UllaBella skrev 2009-07-28 22:00:37 följande:
    Jag ska ta mina battingar på 2 och snart 4 år och åka och ge de en match i butiken imorgon.
    Sen gör jag nog som du. Finns ju bättre pris på andra ställen.
  • lillronya

Hoppsan då. Datorn krånglade lite...

• rackar2

Vi har en sport till våra två yngsta, en ettåring och en snart fyraåring. Vi är jättenöjda med vagnen! Så bra att det finns möjlighet för storkillen att åka om han behöver. Även fast han oftast går. Vagnen är även bra som singlevagn.

• Cheriie

Ingen som vill ta sig friheten och starta en ny vibe tråd?

• Rosenbarn

Jag är ett fan av PT även om jag ej köpt min vagn ännu Syskon kommer i okt så har tid på mig att beställa. De blir över nätet då de är ofta är mycket bättre priser.. Fortsatte tråden så man har en:_D.

• Emily72

Har någon av er haft adapter för babyskydd till Sporten? Har ni varit nöjda?

• UllaBella
    Emily72 skrev 2009-07-28 22:54:05 följande:
    Har någon av er haft adapter för babyskydd till Sporten? Har ni varit nöjda?
    Funkar det till alla P&T och vilka babyskydd?
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 15