• Mawlin88

Unga ensamstående mammor?

Vart är alla unga ensamstående mammor?
    Letar för fullt.
    Är det någon mer än jag som känner sig ensam? :P

• Svar på tråden Unga ensamstående mammor?
  • MammatillAlva

Jag är ung och ensamstående mamma. Har varit det sedan dottern föddes 071019, men har nyligen träffat en ny kille men ser mig fortfarande som ensamstående då han inte är någon "pappa" för min dotter såhär pass tidigt i förhållandet ännu.

• Tumadre

/Teresa, ung ensamstående tvåbarnsmamma

• Mawlin88

Tack för att ni svarade! Någon som letar ny vänskap/kontakt?
    Jag har ingen direkt vän som har barn eller vän överhuvudtaget..
    Man märker vart man har dom när det kmr till vissa situationer.
    Saknar verkligen en vän.

• MammatillAlva
    Mawlin88 skrev 2009-07-30 11:57:33 följande:
    Tack för att ni svarade! Någon som letar ny vänskap/kontakt?Jag har ingen direkt vän som har barn eller vän överhuvudtaget..Man märker vart man har dom när det kmr till vissa situationer.Saknar verkligen en vän.
    Här har du en vän :)
  • Mawlin88

(BaraRobbins)

Och här har du en ;) hahah

• Ogräset

Det är nackdelen med att skaffa barn när man är ung. Ingen annan av de "gamla" vännerna har barn. ^^ Det är lite trist..

• Mawlin88

Ogräset.

Japp, så äre.. har en bekant, icke vän. Hon är född 89 och fick iår någon månad innan mej.. Men hon är sån som tror hon vet allt och kan allt.. typ som att man ska ta lärdom av henne... Kan bli lite jobbigt. har fort erfarenhet sen mina småsyskon och senja jobbat på dagis. Så behöver inte hennes preikan =)
    Men jag saknar verkligen en vän, en vän som själv har barn. :P

• MammatillAlva
    Ogräset skrev 2009-07-31 09:20:07 följande:
    Det är nackdelen med att skaffa barn när man är ung. Ingen annan av de "gamla" vännerna har barn. ^^ Det är lite trist..
    Den nackdelen har inte jag kännt av sådär jätte mycket. Jag har en hel del gamla kompisar som fick barn samtidigt eller innan eller efter mig. Sedan har jag även fått en hel del nya kompisar nu efter man har fått barn.

Visst har man växt ifrån vissa kompisar när de ska ut och festa osv. varje helg och man själv ska vara hemma med sitt barn. Men oftast har dessa kompisar vart ute och festat med någon annan och träffat mig när de är hemma och bara ser någon film eller gör något annat som jag och min dotter kan vara med på också.
    Det går att kombinera livet med barn och livet utan barn, men det beror på hur mycket personerna är villiga och sådär.
  • Ogräset

Jo, det beror väl antagligen på vad man umgås med för folk också.
    Jag har mest umgåtts med pojkar i mina dar. Nog för att jag fortfarande håller kontakten med några av dem, så blir det inte riktigt så lätt som tidigare, att hitta tid att träffas eller umgås. Och sen har, som sagt, ingen av dem barn än. Eller ens påväg att skaffa barn.

Men Visst kan man skaffa nya vänner nu som har barn. Det är tur det. Så man har någon som står ut att det mest blir "bebis"-prat ibland.

Svar på tråden Unga ensamstående mammor?